پیام خطرناک بن گویر برای جهان اسلام

پیام خطرناک بن گویر برای جهان اسلام
جمعه 6 مرداد 1402 - 12:50

شهرک نشینان صهیونیست بار دیگر به بهانه احیای معبد خیالی خود دنبال وزرای افراطی کابینه نتانیاهو از جمله بن گویر راه افتادند و به مسجد الاقصی حمله کردند.

العالم - نظرکده

هیثم ابو الغزلان، از رهبران جنبش جهاد اسلامی با اشاره به این موضوع که مسجد الاقصی از چندین ناحیه مورد حمله صهیونیست ها قرار گرفته است، گفت: هدف صهیونیست ها از حمله به مسجد الاقصی فقط تقسیم زمانی و مکانی این مکان نیست بلکه هدف اصلی هجوم بن گویر و همه صهیونیست های افراطی به این مسجد، تخریب آن و احیای معبد خیالی شان است.

وی خاطرنشان کرد که رفتارهای صهیونیست ها بی تردید به جنگ مذهبی در منطقه می انجامد چون مسلمانان و عرب ها نمی توانند در مقابل این حملات سکوت کنند.

ابو الغزلان تصریح کرد که مقاومت فلسطین در برابر حملات شهرک نشینان و اجرای نقشه های صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی ساکت نمی ماند و عملیات نبرد قدس، مصداق این حقیقت است.

اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس هم گفت که حمله به مسجد الاقصی شدت گرفته و با حملات بن گویر و دیگر وزرای افراطی کابینه نتانیاهو، جنبه رسمی گرفته است.

وی تصریح کرد: هتک حرمت مسجد الاقصی به وضوح نشان می دهد که کابینه رژیم صهیونیستی اجرای نقشه هایی را - که خطوط کلی ان با روی کار آمدن کابینه افراطی تلمودی کنونی ترسیم شد – آغاز کرده است. این رژیم چنبره کامل بر قدس و مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن و در نهایت تخریب آن و ساخت معبد خیالی موسوم به معبد سلیمان بر ویرانه های آن را در دستور کار قرار داده است.

اسماعیل رضوان همچنین خاطرنشان کرد که جنبش حماس، مسئولیت کامل حوادث پیش رو را متوجه رژیم صهیونیستی می داند و گفت که حملات صهیونیست ها و شهرک نشینان به مسجد الاقصی و اجرای آیین های تلمودی در محوطه این مسجد، خون ملت فلسطین و امت عرب و مسلمان را به جوش خواهد آورد.

وی افزود: "شمشیر قدس" – که به خاطر قدس و مسجد الاقصی از غلاف بیرون آمد– همچنان آخته است و تا اخراج کامل اشغالگران و آزادی مقدسات و سرزمین فلسطین غلاف نخواهد شد.

اسماعیل رضوان از ملت فلسطین خواست تا با تثبیت استقرار خود در مسجد الاقصی و مشارکت گسترده در نماز جمعه، از آن در برابر نقشه های تلمودی دفاع کنند.

این رهبر حماس تأکید کرد که کابینه نتانیاهو به دنبال برافروختن جنگ مذهبی در منطقه و در نتیجه مسئول تمام حوادث ناشی از این جنگ است.

محمد نصور، تحلیلگر مسائل "اسرائیل" هم گفت استراتژی های بن گویر در مورد فلسطین کاملا حساب شده و دنباله نقشه های استراتژیک صهیونیسم جهانی در منطقه است.

نصور تصریح کرد که این قبیل استراتژی ها صرفا بازیگوشی بن گویر یا هر وزیر و صهیونیست افراطی دیگری نیست بلکه به منزله اجرای عملی تفکرات تلمودی در برابر عقلانیت عربی است و از نظر من بسیار حساس و خطرناک است.

وی درباره خطر برافراشته شدن پرچم رژیم صهیونیستی در آسمان اردن و مصر و دیگر کشورهای عرب سازشکار هشدار داده و گفت این پرچم بیش از هر چیز دیگری سمبل خرافات دیرین صهیونیست ها یعنی تأسیس "اسرائیل" از نیل تا فرات است.

تحلیلگر مسائل "اسرائیل" همچنین از اردن به عنوان سرپرست مسجد الاقصی، به دلیل سکوت در قبال حملات بن گویر و دیگر صهیونیست ها به مسجد الاقصی انتقاد کرد و گفت چرا اردن سفیر خود را از تل آویو فرا نمی خواند و روابط و مذاکره با این رژیم را متوقف نمی کند.

پربیننده ترین خبرها