گزارش العالم؛

چرا برخی گروه های فلسطینی نشست مصر را تحریم کردند؟

يکشنبه 8 مرداد 1402 - 22:34

سه گروه فلسطینی با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در غزه دلایل تحریم نشست دبیران کل گروه های فلسطینی در شهر العلمین مصر را اعلام کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

اسراء البحیصی خبرنگار العالم در غزه گزارش داد که همزمان با افتتاح نشست دبیران کل گروه های فلسطینی در قاهره، جنبش جهاد اسلامی به همراه جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جنبش صاعقه کنفرانسی موازی در نوار غزه برگزار کردند تا دلایل خود برای تحریم جلسه دبیران کل را اعلام کنند که در راس آن تداوم اقدامات مقامات تشکیلات خودگردان برای تعقیب مجاهدان مقاومت در کرانه باختری اشغالی قرار دارد.

خضر حبیب یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی به خبرنگار العالم گفت: جنبش جهاد اسلامی تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول شکست این نشست می داند که از همان لحظات اولیه خود را محکوم به شکست کرد؛ چراکه قبل از شروع نشست، تشکیلات خودگردان فلسطین بر تداوم بازداشت های سیاسی، دستگیری مبارزان و مجاهدین مقاومت در میان مردم فلسطین و ادامه تحت پیگرد قرار دادن مردم اصرار کرد.
نکته قابل توجه مشارکت حماس در اجلاس قاهره به رغم تحریم های برخی گروه های فلسطینی بود که این گروه ها توضیح دادند که این امر برای حمایت از جنبش جهاد اسلامی در زمینه مطالبات مشروع خود برای آزادی فرزندانش از زندان های تشکیلات خودگردان فلسطین صورت می گیرد.

زکریا ابومعمر، یکی از اعضای رهبری سیاسی حماس، گفت: شرکت حماس در نشست امروز (یکشنبه) دبیران کل گروه های فلسطینی در قاهره نیز در همین چارچوب بوده است. وی توضیح داد: «ما در نشست قاهره مشارکت کردیم که بر این مطالبات تأکید کنیم، این مطالبات برحق، عادلانه و مطالبات همه مردم فلسطین است، آنها خواستار بسته شدن این پرونده ننگین، پرونده بازداشت سیاسی و عدم بازگشت به این اقدامات و تکرار آن هستند.
جنبش جهاد اسلامی نیز علیرغم عدم شرکت در اجلاس دبیران کل گروه های فلسطینی در قاهره، تاکید کرد که این جنبش به مشارکت کنندگان تبریک خواهد گفت البته مادامی که این جلسه حق جهاد اسلامی را برای مقاومت در برابر اشغالگران به رسمیت بشناسد و هیچ لطمه ای به آن وارد نکند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که با هر نشست ملی جدید، فرصت دیگری برای مردم فلسطین ایجاد می شود تا به بازگرداندن انسجام در نقشه سیاسی فلسطین فکر کنند، اما اگر خروجی های نشست قاهره بر اساس دستگیری های سیاسی باشد، نتایج نشست چگونه می تواند برای مردم فلسطین رضایت بخش باشد؟

پربیننده ترین خبرها