گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات اردوگاه عین الحلوه

دوشنبه 9 مرداد 1402 - 17:33

خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد که نشست کمیته اقدام فلسطین و طرف های لبنانی در خصوص درگیری های جاری در اردوگاه عین الحلوه برگزار شد که حاضران دراین نشست بر آتش بس فوری، تشکیل کمیته تحقیقات فوری به منظور شناسایی عاملان و محاکمه عادلانه آنها در دستگاه قضائی لبنان تاکید کردند.

العالم - لبنان

حسین عزالدین خبرنگار العالم در جنوب لبنان گزارش داد که دکتر اسامه سعد، نماینده پارلمان لبنان ریاست این نشست هماهنگی با گروه های فلسطینی و احزاب لبنانی را بر عهده داشت.

اسامه سعد در مصاحبه با خبرنگار العالم از درخواست لبنان برای توقف همه اعمال خشونت آمیز در داخل اردوگاه عین الحلوه خبر داد و تاکید کرد طرف های درگیر باید آرامش خود را حفظ کنند و اقداماتی جهت تامین امنیت صورت گرفته است.

سعد خاطرنشان کرد: امروز نشستی برای تاکید بر تامین امنیت و تیزبینی همه به ویژه گروه های فلسطینی برگزار شد که همه گروه های ملی فلسطینی اعم از سازمان آزادیبخش، ائتلاف ملی فلسطین و نیروهای اسلامی در آن مشارکت کردند. این نشست آنها را به رویکرد برقراری آتش بس فوری ملزم کرد.

وی افزود که نشست فردا نیز در بیروت برای تشکیل کمیته تحقیق با همکاری گروه های ملی فلسطین و تلاش برای تحویل عاملان درگیری ها به مقامات لبنانی برگزار خواهد شد.

ازسرگیری درگیری ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در جنوب لبنان به زخمی شدن 12 نفر منجر شد که حال دو نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

منابع مطبوعاتی اعلام کردند که درگیری‌های شدید با موشک و سلاح‌های خودکار در بیشتر محله‌های اردوگاه رخ داد که موجی عظیم از آوارگی پناهندگان را به همراه داشت. این در حالی است که میانجیگری به آتش بس منجر نشد.

این درگیری بین جنبش فتح و افراد مسلح اسبق انصار بر سر کشته شدن أبو أشرف العرموشی، مسئول امنیت ملی فلسطین در صیدا و تعدادی از همراهانش در یک کمین رخ داد.

ارتش لبنان نیز به نوبه خود از مجروح شدن تعدادی از نظامیان لبنانی بر اثر تیراندازی به مراکز و نقاط دیده بانی خود خبر داد و تاکید کرد که به منابع آتش به همین شکل پاسخ خواهد داد.

در این حال ،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که «قتل عام فرمانده نیروهای امنیت ملی در اردوگاه‌های صیدا و تعدادی از همراهان وی، عبور از خطوط قرمز بود» . وی حمایت خود را از اقدامات دولت لبنان جهت برقراری نظم و قانون در جنوب لبنان به ویژه در اردوگاه های فلسطینی اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها