مشاور ارشد زلنسکی: دامنه جنگ بیش از پیش به خاک روسیه کشیده خواهد شد

مشاور ارشد زلنسکی: دامنه جنگ بیش از پیش به خاک روسیه کشیده خواهد شد
چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 12:37

میخائیل پودولیاک مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، ساعاتی پس از آن که ساختمان بلندمرتبه مسکو برای دومین بار در یک هفته مورد اصابت پهپاد قرار گرفت، هشدار داد: دامنه جنگ بیش از پیش به خاک روسیه کشیده خواهد شد.

العالم - اروپا

به نقل از اسکای نیوز، در حالی که کی‌یف هنوز تائید یا تکذیب نکرده است که آیا پشت این حمله پهپادی به مسکو بوده است یا خیر اما پودولیاک از مشاوران ارشد زلنسکی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: روسیه باید به پهپادهای ناشناس بیشتر عادت کند.

وی تاکید کرد: مسکو به سرعت در حال عادت کردن به یک جنگ تمام عیار است که به نوبه خود سرانجام به زودی به قلمرو بانیان جنگ منتقل می‌شود تا تمام بدهی‌های آنها را تسویه حساب کند.

پودولیاک با اشاره به اینکه هر چیزی که در روسیه اتفاق خواهد افتاد یک روند تاریخی عینی است، افزود: پهپادهای ناشناس بیشتر، فروپاشی بیشتر، درگیری‌های داخلی بیشتر و جنگ بیشتر... .

این اظهارات بازتاب سخنان زلنسکی در آخر هفته گذشته است، زمانی که او گفت: حملات به خاک روسیه یک فرایند اجتناب ناپذیر، طبیعی و کاملا عادلانه است.

پودولیاک مدتهاست که به طور علنی در مورد اینکه چگونه جامعه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین بی‌ثبات شده است، به گمانه‌زنی پرداخته است.

وی در ماه ژوئن به ای‌بی‌سی گفت که بدون شک معتقد است که شورش کوتاه‌مدت گروه واگنر، آغاز پایان تهاجم کرملین بود زیرا این شورش باعث تغییر پیکره‌بندی قدرت در روسیه خواهد شد.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که چند پهپاد توسط پدافند هوایی در پایتخت این کشور سرنگون شد اما یک پهپاد به برجی در مرکز تجاری برخورد کرد و به نمای آن آسیب رساند.

به گزارش ایرنا، بامداد یکشنبه نیز صدای مهیب ناشی از واکنش پدافند هوایی در آسمان مسکو در برخی مناطق غربی این شهر شنیده شد و دقایقی پس از آن اعلام شد که دو پهپاد در اثر شلیک پدافند، سرنگون شده‌اند.

شهردار مسکو در پی این رخداد اعلام کرد که این حمله پهپادی تلفات جانی نداشت. به گفته وی، در اثر این حادثه، به کسی آسیبی ندید و تنها به نمای دو ساختمان اداری در مسکو آسیب جزئی وارد شد.

پربیننده ترین خبرها