هذیان گویی خلفان ارزش پاسخ ندارد/ اراده ملت ها حرف آخر را می زند

هذیان گویی خلفان ارزش پاسخ ندارد/ اراده ملت ها حرف آخر را می زند
چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 21:03

خبر: ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی در تویتر نوشت: وادار کردن جنوب یمن به اتحاد با شمال این کشور به معنای عدول از حقوق اهل سنت در جنوب است و اگر آنها به چنگ یمن شیعه بیفتند، این به معنای تحویل دادن تمام یمن به ایران است.

تحلیل:

ـ ما در اینجا درباره این هذیان گویی اظهار نظر نمی کنیم به این دلیل که حتی سزاوار یک اظهار نظر کوچک نیست، بلکه فقط سؤالاتی را مطرح می کنیم تا خواننده متوجه مساله شود.

ـ اگر نظریه این نابغه را به کار بگیریم و آن را به سایر کشورهای عربی و اسلامی که فرقه های مختلف اسلامی و مذهبی را در بر می گیرند، تعمیم دهیم، آیا اثری از این کشورها باقی خواهد ماند؟

ـ آیا نتایج اجرای این نظریه با طرح آمریکایی ـ اسرائیلی که در صدد تجزیه کشورهای عربی و اسلامی و تبدیل آنها به کشورهای متخاصم به منظور فراهم شدن فضا برای سیطره رژیم صهیونیستی بر منطقه است، همسو نیست؟

ـ آیا این اظهارات آن چه را که کارشناسان از ابتدای جنگ یمن نسبت به آن هشدار داده اند، تأیید نمی کند که می گفتند هدف از این جنگ دفاع از حکومت یمن نیست بلکه تجزیه این کشور است؟

ـ آیا این اظهارات همان خطری را که کارشناسان هشدار داده اند را تایید نمی کند که می گفتند کشورهای متجاوز، به جزایر، بنادر، سواحل و ثروت یمن طمع دارند؟

ـ اگر رهبران عرب و نخبگان آنها با این ذهنیت با مسائل مهم مانند وحدت و حاکمیت کشورهای عربی و آینده ملتهایشان برخورد می کنند، آیا حق نداریم از اوضاع فعلی مان اظهار تاسف کنیم؟

ـ اگر خلفان و امثال او فقط اندکی از نفرتی که نسبت به ايران و شيعیان دارند را نسبت به رژیم صهیونیستی و صهیونیستها داشتند، آیا امت ما در موضع ضعف باقی می ماند؟

ـ در پایان باید گفت هر چقدر هم که این طرح ها پیچیده و بدخواهانه باشد و نیروهایی که برای اجرای آن تلاش می کنند هر قدر توانمندی، پول و نفوذ داشته باشند، اما اراده ملت ها حرف آخر را می زند.

پربیننده ترین خبرها