عملیات موفق نیروهای سوریه و روسیه علیه تروریست‌های جبهه‌النصره

عملیات موفق نیروهای سوریه و روسیه علیه تروریست‌های جبهه‌النصره
يکشنبه 15 مرداد 1402 - 00:17

معاون مرکز روسی آشتی در سوریه گفت که نیروهای هوافضای روسیه و نیروی هوایی سوریه مقر گروه تروریستی «جبهه النصره» در نزدیکی شهر ادلب را منهدم کردند.

العالم - سوریه

مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه بامداد یکشنبه از عملیات موفق نیروهای سوری و روسی علیه گروه‌های تروریستی خبر داد.

«وادیم کولیت» معاون فرمانده این مرکز طی نشست خبری گفت که نیروهای هوافضای روسیه و نیروی هوایی سوریه شامگاه شنبه مقر گروه تروریستی «جبهه النصره» در نزدیکی شهر ادلب را منهدم کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کولیت در این‌باره توضیح داد که تروریست‌ها از این مقر هدف قرار داده شده، برای انجام حملات جنایتکارانه علیه غیرنظامیان و شهروندان سوری و همچنین نیروهای نظامی در نزدیکی شهر ادب استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: «در منطقه شهر ادلب، مقر گروه تروریستی جبهه النصره با حمله مشترک نیروهای هوافضای روسیه و نیروی هوایی جمهوری عربی سوریه منهدم شد. آنها افرادی بودند که در سازماندهی و انجام حملات خرابکارانه و تروریستی علیه نیروهای دولتی سوریه و مردم غیرنظامی شرکت داشتند».

به نوشته اسپوتنیک، این مقام نظامی روس در ادامه خبر داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته گروه تروریستی جبهه النصره چهار مرتبه مناطقی را در منطقه کاهش تنش ادلب در استان حلب گلوله‌باران کرده است.

طبق این گزارش، کولیت گفت که بر اثر اصابت موشک هدایت‌شونده ضد تانک تروریست‌ها به خودروی نیروهای مسلح سوریه، یک سرباز سوری کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خبر داد که هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه، طی بیست‌وچهار ساعت اخیر ۱۴ مرتبه حریم هوایی سوریه را نقض کرده، موقعیت‌های خطرناک در آسمان سوریه ایجاد نموده و پروتکل‌های جلوگیری از برخورد (با روسیه) را نقض کردند.

معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم سوری پیش از این نیز نسبت به آماده‌شدن تروریست‌ها برای حمله به تأسیسات و نیروهای روس هشدار داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها