امیرعبداللهیان: منافع ملی نقطه‌ اتصال رسالت خبرنگاران و دیپلمات‌ها است

امیرعبداللهیان: منافع ملی نقطه‌ اتصال رسالت خبرنگاران و دیپلمات‌ها است
سه شنبه 17 مرداد 1402 - 11:08

وزیر امور خارجه گفت: وقتی در جریان حمله به سرکنسولگری کشورمان در مزارشریف، خون پاک ۸ دیپلمات شهید و شهید محمود صارمی «خبرنگار ایرنا» با یکدیگر عجین شد، ارتباط واژه «همکار» میان خبرنگاران و دیپلمات‌ها جلوه‌ حقیقی‌تری به خود گرفت.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت روز خبرنگار در صفحه رسمی خود در فضای مجازی نوشت: همواره در تعاملاتم با تلاش گران و اصحاب رسانه (به ویژه‌ خبرنگاران محترم) از واژه‌ همکار استفاده می‌کنم؛ زیرا معتقدم دغدغه‌ای به نام منافع ملی و امنیت ملی نقطه‌ اتصال اصلی رسالت خبرنگاران و دیپلمات‌ها است.

وی ادامه داد: وقتی در جریان حمله به سرکنسولگری کشورمان در مزارشریف، خون پاک ۸ دیپلمات شهید و شهید محمود صارمی «خبرنگار ایرنا» با یکدیگر عجین شد، ارتباط واژه «همکار» میان خبرنگاران و دیپلمات‌ها جلوه‌ حقیقی‌تری به خود گرفت.

امیرعبداللهیان افزود: هرزمان که مذاکرات یا نشستی دیپلماتیک در جریان است، خبرنگاران پابه‌پای دیپلمات‌ها و البته با تحمل سختی‌های بیشتر هم‌قدم می‌شوند تا تلاش‌ها برای احقاق حقوق یک کشور و زنده نگه داشتن آرمان‌ها به فرجام رسد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان داشت: در روزگارانی که دشمنان کینه‌توز از کوچک‌ترین فرصتی برای ایراد ضربه و عقده‌گشایی علیه ایران عزیزمان غافل نمی‌شوند، لزوم تقویت جایگاه رسانه‌ها یک امر ضروری و با فوریت است. بر همین اساس در ادوار مسئولیت‌هایی که از گذشته تا به امروز داشتم، همواره بر جایگاه والای ارزش کار خبرنگاران و اصحاب رسانه تأکید کردم و در حدود اختیاراتم زمینه‌ را برای ایفای نقش موثرترشان فراهم ساختم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدای دیپلمات و خبرنگار، روز خبرنگار را به همه‌ همکارانم در اصحاب رسانه تبریک عرض می‌کنم و مایلم تأکید کنم وزارت امور خارجه از افزایش تعاملات با اصحاب رسانه و خبرنگاران با فرش قرمز استقبال می‌کند.

پربیننده ترین خبرها