مقام حماس: دفتر ما در دمشق به زودی بازگشایی می‌شود

مقام حماس: دفتر ما در دمشق به زودی بازگشایی می‌شود
دوشنبه 23 مرداد 1402 - 22:31

رئیس دفتر روابط بین المللی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه گفت که دفتر این جنبش در دمشق به زودی بازگشایی خواهد شد.

العالم - سوریه

به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، «موسی ابومرزوق» افزود: حماس دفتر خود را در دمشق بازگشایی می‌کند و به زودی نماینده‌ای خواهد داشت.

رئیس دفتر روابط بین المللی حماس همچنین گفت: ما با مقامات عراقی برای سفر هیأتی از جنبش به این کشور در تماس هستیم و امیدواریم این تماس ها در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

جنبش حماس ۲۴ شهریورماه سال گذشته با اعلام قدردانی از حمایت‌های سوریه از مردم فلسطین و آرمان آنها، از بازگشت روابط این جنبش با دمشق خبر داد.

۲۷ مهرماه همان سال نیز هیاتی از مسئولان حماس به همراه رهبران دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین با بشاراسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

حماس در بیانیه‌ای بر رویکرد ثابت خود در لزوم پیشبرد و تقویت روابط با جهان عرب و کشورهای اسلامی و همه حمایت کنندگان از آرمان فلسطین و حرکت خود در مسیر ایجاد و بهبود روابط مستحکم با جمهوری عربی سوریه تاکید و اعلام کرد که با هدف خدمت به آرمان فلسطین به ویژه با توجه به تحولات سریع منطقه‌ای و بین المللی پیرامونی، روابط خود را با کشور برادر سوریه از سر می‌گیرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها