پیام سید حسن نصر الله در سالگرد پیروزی در جنگ ژوئیه چه بود؟

پیام سید حسن نصر الله در سالگرد پیروزی در جنگ ژوئیه چه بود؟
سه شنبه 24 مرداد 1402 - 15:02

هادی قبیسی، پژوهشگر مسائل سیاسی گفت جنگ ژوئیه همچنان ادامه دارد و تعداد آزمون هایی که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان توقف این جنگ در 14 آگوست 2006 تا کنون پشت سر گذاشته است، از شماره خارج شده است.

العالم - نظرکده

هادی قبیسی گفت که از آن زمان به بعد، آزمون ها و درگیری های مستقیم و غیر مستقیم بی شماری به وقوع پیوسته اند که نتیجه همه آنها، تثبیت نقش و جایگاه لبنان در محور مقاومت و درگیری های جاری در داخل فلسطین اشغالی بوده است.

وی افزود: اکنون وضعیت طوری شده است که هر تفکری در داخل فلسطین اشغالی مطرح شود، دقیقا همان چیزی است که در لبنان هم مطرح است. برای مثال فرمانده شاباک می گوید حدودا سه ماه است که ما وقتی در داخل کوچه و محله های کرانه باختری به دنبال جوانان فلسطینی می دویم، وحدت میادین را به خوبی احساس می کنیم. این موضوع یعنی وحدت میادین، در همه حال دغدغه اصلی این رژیم شده است. به این ترتیب جنگ ژوئیه، قدرت بازدارنده ای را برای لبنان ایجاد کرده است و نیروهای رضوان – که این روزها قدرت نفوذش بر سر زبان ها افتاده است – اگر بخواهد وارد الجلیل شود، هیچ نیرویی نمی تواند آن را متوقف کند و این قدرت بازدارندگی که به خاطر جنگ ژوئیه ایجاد شده است، همان قدرت بازدارنده ای است که می تواند معادلات را تغییر دهد.

عبد العزیز صاحله، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی هم گفت که جنگ ژوئیه سنگ بنای اصلی تغییر مفاهیم و یافته های موجود است و رژیم صهیونیستی و ارتش آن که عنوان "ارتش شکست ناپذیر" را بر خود گذاشته است، کاملا شکست پذیر است. جنگ ژوئیه، جنگی مهم و سرنوشت ساز و تاریخ ساز بود.

وی افزود: جنگ ژوئیه جنگی سرنوشت ساز بود که از آن تاریخ به بعد تا کنون، رژیم صهیونیستی در حال عقب نشینی همیشگی است. بن گوربون همیشه از این موضوع هراس داشت و می کوشید مانع رسیدن کار این رژیم به چنین مرحله ای شود. اما صهیونیست ها از آنچه که می ترسیدند، بر سرشان آمد. و ما اکنون با نوعی قهقرای سیاسی بزرگ در این رژیم و ایدئولوژی آن رو به رو هستیم.

وی در پایان گفت : به برکت فعالیت ها و تحرکات روزافزون مقاومت در همه جبهه ها شاهد آن هستیم که رژیم اشغالگر بیش از گذشته در لاک دفاعی فرو می رود؛ به خصوص در کرانه باختری و غزه که دشمن را از درون هدف قرار داده و دچار فرسایش داخلی کرده است.

پربیننده ترین خبرها