بلینکن: کنگره با بودجه 24 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین موافقت کند

بلینکن: کنگره با بودجه 24 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین موافقت کند
چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 04:51

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از اعضای کنگره خواست تا با درخواست بودجه 24 میلیارد دلاری برای ادامه کمک‌ها به اوکراین موافقت کند.

العالم - آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی از کنگره این کشور خواست تا با بودجه 24 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین موافقت کند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «هفته پیش،‌ رئیس جمهور بایدن از کنگره درخواست بودجه 24.1 میلیارد دلاری برای ادامه حمایت از اوکراین در حوزه‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه کرده است و از کنگره می‌خواهم در سریعترین وقت، با این درخواست موافقت کند».

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که این کشور به همراه شرکای خود به حمایت از اوکراین تا رسیدن به صلح عادلانه و پایدار ادامه خواهد داد.

دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه یک بسته جدید کمک‌های نظامی به ارزش 200 میلیون دلار را برای اوکراین، شامل مهمات بیشتر برای سامانه‌های پدافند هوایی، گلوله‌های توپخانه و تسلیحات ضد زره، اعلام کرد.

مقام‌های آمریکایی گفتند، این کمک 200 میلیون دلاری اعلام شده از سوی واشنگتن برای کی‌یف، اولین بخش از یک بسته بزرگ کمکها به ارزش 6.2 میلیارد دلار است که پیشتر توسط دولت جو بایدن اعلام شد. دولت آمریکا اعلام کرده که محموله‌های این بسته را با به کارگیری اختیار ریاست جمهوری برای برداشت تسلیحات از انبارهای پنتاگون تامین خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها