درگفت وگو با العالم؛

پژوهشگر عرب: حزب الله توان نظامی بازگرداندن رژیم صهیونیستی به عصرحجر را دارد

چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 10:15

یک پژوهشگر عرب امور منطقه ای و بین المللی گفت: «فرمول بازگشت رژیم صهیونیستی به عصر حجر که توسط سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله مطرح شد، سخنی مهم و صادقانه است.»

العالم - لبنان

علی فضل الله پژوهشگر عرب امور منطقه ای و بین المللی در گفت و گو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم اظهار داشت: وقتی سید حسن نصرالله با توجه میزان صداقتش، موضوعی را آشکارا اعلام می کند، مسلم است که توان اجرای آن را دارد. به همین دلیل است که اعلام بازگرداندن رژیم صهیونیستی به عصر حجر در صورت ارتکاب هر گونه حماقتی از سوی تل آویو، از اهمیت بالایی برخوردار است و مطمئناً بسیاری را به مطالعه مواضع وی در این سخنرانی ترغیب خواهد کرد.

وی گفت: معادله «عصر حجر» سید نصرالله در برابر رژیم صهیونیستی در اولین فرصت اعمال خواهد شد، به این معنی که مرحله جدید و استثنایی برای مقاومت آغاز شده است.

پژوهشگر عرب امور منطقه ای و بین المللی افزود: رژیم اشغالگر پس از گسترش گستره خود در دهه هشتاد و نود به تدریج به سمت افول و کوچک شدن رفت؛ به ویژه اتفاقات سال 2000 و 2006 و نیز نبردهای غزه، منجر به محاصره بیشتر این رژیم شد که امروز در بحران شدید خود دست و پا می زند.

علی فضل الله خاطرنشان کرد: بین دارابودن نیرو و اراده تفاوت بسیاری وجود دارد، به این معنا که رژیم «اسرائیل» دارای نیروهای دریایی، هوایی و زمینی است اما مقاومت اراده فعال كردن قدرت خود را دارد، هرچند قدرتش كمتر است، اما اعلام معادله «عصر حجر» توسط سيد نصرالله، یعنی مقاومت در سطح قدرت نیز از مزاياي نسبي برخوردار شده است تا بدانجا که به اعتراف خود صهیونیست ها، ابزار قدرت و توانایی مقاومت به «اسرائیلی ها» آسیب می رساند.

وی گفت: آنها می گویند مقاومت به مرگبارترین سازمان جهان تبدیل شده است، به قول آمریکایی ها، مقاومت قادر است پروژه بزرگ غربی را که برای منطقه در نظر گرفته شد، نابود کند.

علی فضل الله افزود: انتظار می رود صهیونیست ها برای یافتن راه حل از آمریکایی ها کمک بگیرند و این امر شاید توضیح دهنده حرکت اخیر آمریکا در منطقه باشد، چراکه اگر رزمندگان مقاومت معادله «عصر حجر» سید حسن نصرالله را آغاز کنند، «اسرائیل» قبل از اجرای کامل معادله، خودش از درون فرو می‌پاشد.

دبیر کل حزب الله روز دوشنبه (23 مردادماه) به مناسبت هفدهمین سالروز پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ طی سخنانی در پاسخ به تهدید چند روز پیش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در نوار مرزی، تهدید کرده بود لبنان را به عصر حجر بازخواهد گرداند، گفته بود: ما انکار نمی‌کنیم که اسرائیل با تجهیزات خود و آمریکا می‌تواند این کار را انجام دهد... نکته جدید این است که لبنان و مقاومت می‌توانند چه کاری انجام دهند. فرماندهان و سران دشمن این را به خوبی می‌دانند، ولی فقط به دنبال مانورهای رسانه‌ای هستند که هیچ ارزشی برای ما ندارد. به فرماندهان دشمن می‌گویم که اگر با لبنان وارد جنگ شوید، شما نیز به عصر حجر بازخواهید گشت.

پربیننده ترین خبرها