گزارش العالم | مصر و سوریه در مسیر صحیح ازسرگیری روابط

چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 17:49

به نظر می رسد سفر سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر به سوریه در فوریه گذشته، پس از زلزله ویرانگر در سوریه، درها را برای تسریع در احیای روابط دو کشور پس از سال ها قطع رابطه باز کرد.

العالمسوریه

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه امروز در یک سفر رسمی به قاهره سفر کرد. این دومین سفر وی در کمتر از سه ماه گذشته است و در این سفر با همتای مصری خود و تعدادی از مقامات ارشد مصر دیدار خواهد کرد.

ابراهیم النجار، معاون سردبیر روزنامه الاهرام مصر گفت: این سفر برای ساماندهی مجدد ساختار جهان عرب می باشد چرا که دمشق برای بازیافتن جایگاه خود در این جهان به شدت می کوشد.

تقویت کانال های ارتباطی میان قاهره و دمشق و بازگشت انسجام میان این دوکشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بدون شک به تسهیل و تحکیم آرامش در منطقه و تعیین اصولی جدید در روابط میان کشورهای عربی و همچنین روابط جهان عرب با کشورهای اسلامی همسایه و در راس آنها ایران کمک خواهد کرد.

در این میان حامد فارس، مشاور اتحادیه عرب اظهار داشت: مسئله ایران بسیار مهم است و ما شاهد اظهارات مهمی از سوی مقامات ایرانی بوده ایم که می خواهند روابط مصر و ایران را به ویژه پس از نزدیکی عربستان و ایران احیا کنند.

از سوی دیگر تردیدی نیست که سوریه نقشی محوری و تاریخی در حمایت از اهداف عربی ایفا کرد و از اولین کشورهایی بود که در جنگ اکتبر 1973 علیه تجاوزات صهیونیستی در کنار مصر ایستاد.

با توجه به تلاشهای فراوان مصر و سوریه برای ازسرگیری روابط که در واقع بیانگر تمایل شدید آنها برای تحکیم رابطه است، به نظر می رسد که احیای روابط میان این دو کشور بیش از هر زمان دیگری نزدیک تر شده است.

پربیننده ترین خبرها