گزارش العالم؛ احتمال دیدار امیرعبداللهیان و ولیعهد سعودی در جده

جمعه 27 مرداد 1402 - 12:48

خبرنگار اعزامی العالم گزارش داد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در ادامه سفر به عربستان سعودی، امروز برای دیدار با مقامات بلند پایه سعودی به جده عزیمت کرد.

العالم - ایران ـ سیاسی

سمیر شوهانی خبرنگار اعزامی العالم به ریاض گزارش داد که حسین امیرعبداللهیان پس از گفتگوهای طولانی روز گذشته با همتای خود فیصل بن فرحان در ریاض، صبح امروز (جمعه) وارد شهر جده شد که دومین و آخرین ایستگاه سفر وی می باشد.

شنیده‌ها حاکی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به عربستان سعودی، قرار است امروز در جده با ولیعهد سعودی محمد بن سلمان دیدار کند، موضوعی که خبرنگار اعزامی العالم در گزارش دیروز خود از ریاض نیز بدان اشاره کرد.

علاوه بر این برخی رسانه ها نیز با انتشار اخبار غیر رسمی به این موضوع اشاره و از احتمال دیدار امیر عبداللهیان با ولیعهد سعودی سخن گفته اند.
بازدید از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده نیز از دیگر برنامه‌های امیرعبداللهیان در جده خواهد بود.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، پس از دیدار سه ساعت و نیمه امیرعبداللهیان با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود در جده، در نشست خبری مشترک، هر دو وزیر به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند.
عبداللهیان با بیان اینکه دو کشور بر سر اجرای توافقات دوجانبه در زمینه های امنیتی، تجاری و غیره توافق دارند، تاکید کرد: روابط دو کشور در مسیر درستی پیش می رود.

وزیر خارجه عربستان نیز اعلام کرد منتظر سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به ریاض هستیم و همه وزارتخانه‌های دولتی عربستان موظفند که زمینه موفقیت آمیز بودن این سفر را فراهم کنند.

وی افزود: عربستان سعودی به دنبال توسعه روابط با ایران است و تمایل دارد این توسعه روابط به حوزه سیاسی محدود نشود، بلکه حوزه های اقتصاد و امنیت را نیز دربرگیرد.

در پایان نشست خبری در ریاض بن فرحان خاطرنشان کرد که این دیدار نقطه عطفی در تاریخ روابط عربستان سعودی و ایران خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها