نیویورک‌تایمز: نزدیک به نیم میلیون نظامی در جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند

نیویورک‌تایمز: نزدیک به نیم میلیون نظامی در جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند
شنبه 28 مرداد 1402 - 07:11

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده در ۱۸ ماه گذشته نزدیک به نیم میلیون نفر از نظامیان روسیه و اوکراین در جنگ کشته یا زخمی شده‌اند.

العالم ـ اروپا

مجموع نظامیان اوکراینی و روسیه‌ای که در جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند به نزدیک ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

این ادعا را روز جمعه (۲۷ مرداد/۱۸ اوت) روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی که اشاره‌ای به نام آنها نکرده مطرح کرده است.

مقام‌های مورد استناد روزنامه آمریکایی خواستار رعایت جوانب احتیاط در خصوص آمارهای مربوط به تلفات جنگ شده و گفته‌اند برآورد این تلفات کار دشواری است زیرا روسیه معمولاً شمار کشته‌شده‌ها و زخمی‌ها را پایین‌تر از حد واقعی گزارش می‌دهد و اوکراین هم آمارهای رسمی در این خصوص منتشر نمی‌کند.

با این حال، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که تلفات جنگ در سال جاری در شرق اوکراین تشدید شد و با یک شیب ثابت رو به افزایش بوده است.

نیویورک‌تایمز مدعی شده تلفات نظامیان روسیه به ۳۰۰ هزار نفر رسیده است. از این میان ۱۲۰ هزار نفر کشته و ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

این روزنامه همچنین ادعا کرده که از طرف اوکراینی، ۷۰ هزار سرباز کشته شده و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر مجروح شده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در توضیح درباره دلیل بالاتر بودن تلفات روسیه نسبت به اوکراین مدعی شده که شمار نظامیان روسیه‌ای در میدان جنگ نسبت به نظامیان اوکراین بیشتر است.

به گزارش فارس، طبق این ادعا، اوکراین حدود ۵۰۰ هزار نظامی شامل سربازهای فعال، نظامیان ذخیره و شبه‌نظامی در میدان جنگ دارد. در مقابل تعداد نظامیان روسیه نزدیک به سه برابر این رقم و حدود ۱،۳۳۰،۰۰۰ نظامی فعال، سرباز ذخیره و شبه‌نظامی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها