گسترش درگیری ها در سودان؛ 14 میلیون کودک در خطر مرگ قرار دارند

يکشنبه 29 مرداد 1402 - 18:43

به دنبال تشدید درگیری ها بین ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی واکنش سریع، دامنه جنگ داخلی چهار ماهه به شهرهای الفاشر و نیالا در دارفور (غرب) و الفوله در ایالت کردوفان غربی، گسترش یافت.

العالم - جهان اسلام

به گزارش العالم،‌ ارتش سودان اعلام کرد که با پهپادها اهداف نیروهای واکنش سریع را در مرکز خارطوم، پایتخت این کشور بمباران کرده است. منابع نظامی می گویند که یکی از هداف بمباران شده ساختمانی بود که به عنوان انبار مهمات از آن استفاده می شد.

در همین حال، شاهدان عینی گفتند که پس از بمباران هوایی که توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد، ستون‌هایی از دود از مرکز خارطوم بلند شد.

منابع خبری همچنین از شنیده شدن درگیری با سلاح های سبک و سنگین میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در مرکز ام درمان خبر دادند.

سخنگوی ارتش سودان گفت: در نیالا، مرکز ایالت دارفور جنوبی نیروهای ارتش چندین تحرکات مختلف نیروهای واکنش سریع برای پیشروی به سمت شهر را دفع کرده اند.

در این زمینه، مقامات منطقه دارفور اعلام کردند نبردهایی که در شهر نیالا رخ داد ده ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشته و با توصیف وضعیت شهر به عنوان یک تراژدی واقعی، هشدار دادند که بیمارستان ها دیگر قادر به پذیرش مجروحان بیشتری در نیالا نیستند.

مقامات از کمک سازمان های بشردوستانه خواستند تا به کمک ساکنان نیالا بشتابند زیرا شرایط زندگی آنها بحرانی شده است.

نبردها همچنین به دو شهر بزرگ الفاشر و الفوله رسیده است جایی که صدها هزار آواره به علت جنگ در منطقه دارفور به آنجا گریخته اند.

شاهدان از خصومت‌ها در الفوله (مرکز ایالت کردفان غربی) در مرز دارفور خبر دادند.

یونیسف با اشاره به پیامدهای انسانی تداوم جنگ سودان، اعلام کرد که نیاز فوری به 400 میلیون دلار برای حمایت از 9 میلیون کودک آسیب پذیر در سودان وجود دارد.

این سازمان افزود که 14 میلیون کودک برای زنده ماندن نیاز فوری به کمک دارند، اما بودجه موجود تنها به 10 درصد آنها می رسد.

یونیسف همچنین اعلام کرد که در نتیجه وقوع درگیری ها در سودان، بیش از 24.7 میلیون نفر به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

پربیننده ترین خبرها