ارتش سوریه مواضع تروریست‌های مورد حمایت ترکیه را درهم کوبید

ارتش سوریه مواضع تروریست‌های مورد حمایت ترکیه را درهم کوبید
يکشنبه 29 مرداد 1402 - 18:18

ارتش سوریه، همزمان با درگیری‌ داخلی و جنگ قدرت میان سرکردگان گروه تروریستی وابسته به ترکیه در سوریه موسوم به «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق)، مواضع تروریست‌ها در حومه غربی استان «حماه» را درهم کوبید.

العالم ـ سوریه

رسانه های سوری به نقل از منابع محلی گزارش دادند که یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه استحکامات و مواضع شبه نظامیان تروریستی در مناطق «السرمانیه»، «الزیاره» و «خربه الناقوس» در دشت «الغاب» واقع در حومه غربی حماه را به شدت مورد حمله قرار دادند.

از سوی دیگر منابع خبری از وقوع درگیری مسلحانه داخلی میان اعضای گروه «هیات تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) پرده برداشتند.

بنابر گزارش خبرگزاری «نورث پرس» گروه تروریستی هیئت تحریر الشام هشت تن از سرکردگان نزدیک به «ابوماریا القحطانی» مسئول امنیتی و مرد شماره دو این گروه را که در ادلب در حصر خانگی به سر می‌برند، به اتهام اجرای دستورات مخفیانه در راستای حمایت از القحطانی دستگیر کرده است.

منابع آگاه می گویند بازداشت شدگان با هدف تکمیل تحقیقات بر اساس دستور مستقیم «ابو محمد الجولانی» سرکرده ارشد هیئت تحریر الشام، به مرکز امنیتی موسوم به «۱۰۷ مرکزی» در ادلب منتقل شدند.

دستگیری‌ها و تحقیقات امنیتی علیه شخصیت‌ها و فعالیت‌های مرتبط با القحطانی متمرکز است و به دستور مستقیم الجولانی صورت می گیرد. الجولانی چهارشنبه گذشته ابوماریا القحطانی را به اتهام برنامه ریزی برای کودتا علیه خود با همکاری تعدادی از سرکرده‌های گروه تروریستی موسوم به «ارتش ملی» وابسته به ترکیه، حبس خانگی کرد.

پربیننده ترین خبرها