یمن: سازمان ملل در موضوع فرودگاه صنعا سنگ اندازی می‌کند

یمن: سازمان ملل در موضوع فرودگاه صنعا سنگ اندازی می‌کند
يکشنبه 29 مرداد 1402 - 21:42

وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن گفت: سازمان ملل متحد در موضوع بازگشایی کامل فرودگاه صنعا سنگ اندازی می کند.

العالم - یمن

به گزارش شبکه المسیره، «عبدالوهاب الدره» روز یکشنبه افزود: سازمان ملل متحد در موضوع بازگشایی خطوط پروازی برای سفر بیماران به قاهره و هند نیز سنگ اندازی و نقش منفی ایفا کرده است.

وی اضافه کرد: شمار زیادی از بیماران یمنی به دلیل محدود بودن پروازها به فرودگاه صنعا، در خارج از کشور گرفتار شده اند.

الدره گفت: توطئه درباره بندر الحدیده نیز ادامه دارد و ائتلاف متجاوزان و دولت فراری، تلاش می کنند هر اقدامی را برای کاهش رنج ملت یمن از طریق بندر الحدیده و فرودگاه صنعا به شکست بکشانند.

وی بیان کرد: ما در قبال تلاش ها برای بازگرداندن محاصره کامل بندرالحدیده، ساکت نخواهیم نشست.

الدره افزود: ما خواستار پایان دادن به بازرسی ظالمانه کشتی ها در جیبوتی هستیم زیرا این اقدام به افزایش هزینه ها منجر می شود.

مدیر فرودگاه صنعا نیز در این رابطه اظهار داشت: مشکلات مسافران یمنی و به ویژه بیماران به خاطر کاهش پروازهای این فرودگاه از ۶ به ۳ پرواز افزایش یافته است.

«خالد الشایف» اضافه کرد: بسیاری از بیمارانی که برای درمان به خارج از کشور مسافرت کرده اند به دلیل کاهش پروازها، در خارج گرفتار شده اند.

وی افزود: افزایش مقاصد پروازی به ۵ مسیر و برقراری پروازهای روزانه، کوچکترین اقدام لازم برای کاهش رنج ها و مشکلات مسافران یمنی است.

الشایف بیان کرد: دشمن همچنان از ورود دارو و تجهیزات پزشکی از طریق فرودگاه صنعا جلوگیری می کند و ما از سکوت جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در این باره تعجب می کنیم.

وی گفت: فرودگاه صنعا آمادگی پذیرش ۱۰ پرواز در روز را دارد.

این درحالی است که رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز یکشنبه در سخنانی با تاکید بر اینکه صبر ملت این کشور در پی ادامه تجاوز در حال پایان است، بر حق آنها برای دفاع از خود در مقابل متجاوز تاکید کرد.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با هیاتی از عمان از تلاش‌های این کشور برای برقراری صلح در یمن تشکر و قدردانی کرد.

المشاط همچنین ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها منجر به نتایجی شود که ملت یمن از آن بهره‌مند شده و درد و رنج ناشی از جنگ را برای آنها کاهش دهد.

وی تاکید کرد: ادامه وضعیت فعلی که مردم یمن با آن مواجه هستند با توجه به تداوم تجاوزات و همه مظاهر محاصره و قحطی و همچنین کشاندن پرونده انسانی از جمله پرداخت حقوق همه کارمندان دولت، بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا و رفع تمامی محدودیت‌های اعمال شده بر بنادر حدیده به محل مذاکرات، غیر قابل قبول است.

المشاط گفت: صنعا موافق صلح عادلانه‌ای است که حقوق ملت یمن را تضمین می‌کند و این در دوره گذشته ثابت شده است. کشورهای متجاوز باید جدیت خود را در صلح با ارائه اقدامات عملی در اجرای تعهدات و توافقات ثابت کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه خاطرنشان کرد: صبر ملت ما در حال لبریز شدن است و این ملت در صورت بسته شدن درهای صلح توسط دشمن، کاملاً حق دفاع از خود را دارند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: دیگر زمانی برای طفره رفتن دشمن از پاسخگویی به حقوق انسانی و عادلانه ملت یمن وجود ندارد و تداوم وقت کشی دشمن نتایج نامطلوبی را برای آن به همراه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها