ادعای اوکراین در بازپس‌گیری مناطقی در اطراف باخموت

ادعای اوکراین در بازپس‌گیری مناطقی در اطراف باخموت
دوشنبه 30 مرداد 1402 - 17:50

معاون وزیر دفاع اوکراین ادعا کرد که نیروهای نظامی این کشور در آخر هفته مناطق بیشتری را در اطراف شهر جنگ‌زده باخموت شرقی بازپس گرفته‌اند.

العالم - اروپا

به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، گانا مالیار (Ganna Malyar) روز دوشنبه در مصاحبه با تلویزیون دولتی کشورش، افزود: اوکراین سه کیلومتر مربع در نزدیکی باخموت را بازپس گرفته است.

معاون وزیر دفاع اوکراین اظهار داشت: نیروهای این کشور بخش‌هایی از اراضی اطراف شهر جنگ زده باخموت را در شرق اوکراین گرفته‌اند اما هیچ پیشروی عمده‌ای در جبهه جنوبی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: مدافعان ما به پیشروی خود در بخش بردیانسک و ملیتوپل ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، در طرف دیگر جنگ، وزارت دفاع روسیه نیز امروز اعلام کرد که یک حمله پهپادی دیگر اوکراین به مسکو را با استفاده از جنگ‌افزارهای الکترونیکی خنثی کرده است.

به گزارش ایرنا،‌ بسیاری از کارشناسان معتقدند که طی هفته‌های گذشته باوجود اینکه جنگ در خطوط مقدم جبهه جنگ میان روسیه و اوکراین ادامه داشته و ده‌ها نبرد از مناطق خطوط مقدم گزارش شده و فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و سایر اهداف در هر دو کشور مورد حمله قرار گرفتند، اما هیچ طرفی توانایی زیادی برای تغییر روند جنگ نداشته، چنانچه این جنگ به جنگی فرسایشی تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها