تاکید ایران و الجزایر بر توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری

تاکید ایران و الجزایر بر توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری
سه شنبه 31 مرداد 1402 - 09:12

وزیر امور خارجه ایران و رئیس مجلس ملی الجزایر در دیدار با یکدیگر بر توسعه روابط دو‌ کشور در ابعاد مختلف بویژه مناسبات اقتصادی و تجاری و توسعه روابط پارلمانی تاکید کردند.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و ابراهیم بوغالی رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر، عصر روز دوشنبه در محل وزارت امور خارجه دیدار کردند.

در این دیدار درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک و زمینه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور از جمله در حوزه دیپلماسی پارلمانی گفتگو و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سطح روابط عالی سیاسی ایران و الجزایر، اراده کشورمان برای توسعه مناسبات در ابعاد مختلف بویژه اقتصادی، تجاری، و گردشگری را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن تجلیل از مجاهدت‌های مردم الجزایر در مبارزه با استعمار و حمایت از فلسطین، اهانت‌های اخیر صورت گرفته علیه مقدسات اسلامی را محکوم و با اشاره به نقش مجالس کشورهای اسلامی برای مقابله با اسلام‌هراسی و اهانت علیه مقدسات اسلامی، توافق روسای مجالس ایران و الجزایر برای تشکیل نشست مجازی روسای پارلمان‌های اسلامی برای محکومیت اهانت‌های اخیر صورت گرفته علیه مقدسات اسلامی و قرآن کریم را مهم خواند.

رئیس مجلس ملی الجزایر نیز در این ملاقات ضمن اشاره به اشتراک دیدگاه دو کشور در بسیاری از موضوعات بین‌المللی و تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل متحد، روابط ایران و الجزایر را عالی توصیف و بر ضرورت توسعه روابط دو‌ کشور در ابعاد مختلف بویژه مناسبات اقتصادی و تجاری و توسعه روابط پارلمانی تاکید کرد.

بوغالی در این دیدار حادثه تروریستی اخیر در شاهچراغ و هدف قرار دادن مردم بی‌گناه را محکوم‌کرد.

رئیس مجلس الجزایر همچنین با اشاره به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در بسیاری از بحران‌ها و مشکلات جهان اسلام، بر حمایت کشورش از تحقق حقوق عادلانه ملت فلسطین، تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها