گزارش خبرنگار العالم از مراسم روز ملی صنایع دفاعی در ایران

سه شنبه 31 مرداد 1402 - 13:39

امروز 31 شهریور، روز ملی صنایع دفاعی در ایران است.

العالم - ایران

توسعه صنایع دفاعی نظامی برای تقویت امنیت کشور از مهمترین برنامه هایی است که ایران مسیر طولانی را در این زمینه، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز طی کرده است و موفقیت هایی را در این زمینه کسب کرده است که می‌توانند تا حدی نیازمندی‌های مردم را در زمینه های مختلف تأمین کرده و کشور را در زمینه صنایع نظامی به خودکفایی برساند.

با گذشت بیش از 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، در مراسم‌های مختلف دستاوردهای دفاعی تولید شده به دست متخصصان جوان ایرانی، رونمایی می شود.

به عنوان مثال در حاشیه برگزاری رزمایش‌های ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از موشک هایپرسونیک فتاح و موشک کروز شهید ابو مهدی المهندس و بسیاری دستاوردها و تجهیزات دیگر مثل پهپاد وسامانه های پدافند هوایی و رادار، رونمایی شده است.

سرتیپ عبد الرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به شبکه خبری العالم گفت: ایران پس از 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و به رغم تحریم‌های شدید و گسترده توانسته است تمام نیازهای دفاعی نیروهای مسلح خود را برای دفاع از مرزهای کشور تولید کند و لحظه ای از تلاش بازنایستاده و هیچ قدرتی نمی تواند آن را متوقف کند.

سردار علی رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز گفت: "امروز افتخار می کنیم که با تکیه بر توانمندی های جوانانمان تمام نیازمندی های کشور به تجهیزات پیشرفته را تأمین و اعلام می کنیم که با تکیه بر صنایع داخلی به دشمن اجازه نخواهیم داد که حتی فکر انجام عملیات در هیچ نقطه از خاکمان نکند."

ایرانیان با تکیه بر توانمندی های خود توانستند در زمینه انواع صنایع نظامی و دفاعی به خودکفایی برسند و این کشور اکنون از موقعیت استراتژیکی در منطقه و جهان برخوردار است و ارتقای توانمندی های دفاعی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور، پایه و مبنای استراتژی های ایران اسلامی است.

پربیننده ترین خبرها