آکسیوس گزارش داد:

خطاب آمریکا به اسراییل درباره عادی سازی روابط با عربستان و امتیازدهی به فلسطینیان

خطاب آمریکا به اسراییل درباره عادی سازی روابط با عربستان و امتیازدهی به فلسطینیان
شنبه 4 شهريور 1402 - 08:08

به گفته بلینکن، اگر کابینه رژیم صهیونیستی تصور می‌کند برای حصول توافق با ریاض اعطای امتیاز به فلسطینی‌ها ضرورتی ندارد، ارزیابی «نادرستی» از وضعیت دارد.

العالم ـ آمریکا
وب‌سایت آمریکایی آکسیوس گزارش داده که مقامات آمریکایی و یک منبع آگاه به این وب‌سایت گفته اند که دولت جو بایدن به مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده که هرگونه توافق بزرگ احتمالی با ریاض ازجمله عادی سازی روابط میان این رژیم و عربستان باید دربرگیرنده اعطای امتیازاتی مهم به فلسطینی‌ها باشد.
عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان می‌تواند یک دستاورد تاریخی برای دولت جو بایدن به حساب آید.
دولت بایدن می‌کوشد موضوع عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی را تا پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی به نتیجه برساند.
ران درمر، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، چندی پیش با سفر به واشینگتن درباره آخرین جزییات کوشش‌های آمریکا برای عادی‌سازی احتمالی رابطه عربستان با این رژیم با مقامات دولت بایدن مذاکره کرد.
چهار مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با ران درمر در خصوص لزوم اعطای امتیاز رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در قالب بخشی از هرگونه توافق با عربستان مذاکره کردند.
دو مقام آمریکایی در این زمینه گفتند بلینکن به وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی گفت: اگر کابینه این رژیم تصور می‌کند لزومی به اعطای چنین امتیازی نیست، ارزیابی «نادرستی» از وضعیت حاکم دارد.
وزیر خارجه آمریکا به این مقام صهیونیست تاکید کرد، عربستان باید به جهان عرب و اسلام نشان دهد که در ازای توافق عادی‌سازی با این رژیم، توانسته است امتیازات قابل توجهی را برای فلسطینی‌ها کسب کند.
در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی درباره مذاکرات بین آمریکا و عربستان بر سر مسائل مختلف از جمله عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی منتشر شده است.
اما جیک سالیوان چند روز پیش گفت: هنوز راهی طولانی برای توافق عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان در پیش است و چنین توافقی قریب‌الوقوع نیست.

پربیننده ترین خبرها