کیم‌جونگ‌اون: آمریکا آب‌های شرق آسیا را بی‌ثبات کرده است

کیم‌جونگ‌اون: آمریکا آب‌های شرق آسیا را بی‌ثبات کرده است
سه شنبه 7 شهريور 1402 - 06:38

رهبر کره شمالی حین بازدید از فرماندهی نیروی دریایی این کشور، گفت که همکاری‌های سئول و توکیو با واشنگتن، آب‌های شبه‌جزیره کره را به بی‌ثبات‌ترین آب‌ها با خطر جنگ هسته‌ای تبدیل کرده است.

العالم - آسیا

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد سه‌شنبه در بحبوحه رزمایش بزرگ کره جنوبی و آمریکا، از فرماندهی نیروی دریایی این کشور بازدید کرد.

کیم در این مراسم، که چند روز پس از بازدید وی از یک واحد نیروی دریایی و آزمایش موشک کروز انجام شده، بر لوزم تقویت همه‌جانبه نیروهای دریایی کره شمالی تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، وی طی سخنرانی برای ملوانان و فرماندهان نیروی دریایی گفت: «با توجه به اقدامات تهاجمی اخیر دشمنان و ماهیت ستیزه‌جویانه اقدامات نظامی آنها، دستیابی به موفقیت در توسعه سریع نیروی دریایی به موضوعی بسیار ضروری تبدیل شده است».

کیم با بیان اینکه افزایش رزمایش‌ها و همکاری‌های امنیتی میان سئول و توکیو با واشنگتن، آب‌های نزدیک شبه‌جزیره کره را به «بی‌ثبات‌ترین آب‌ها با خطر جنگ هسته‌ای» تبدیل کرده، از نیروی دریایی کره شمالی خواست تا آمادگی جنگی خود را حفظ کند.

پیش از این نیز دولت کره شمالی ضمن محکوم کردن رزمایش‌های مشترک سالیانه کره جنوبی و آمریکا، هشدار داده بود که این رزمایش‌ها ممکن است باعث شروع جنگ بی‌سابقه با سلاح گرماهسته‌ای (هیدروژنی) در شبه‌جزیره کره شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها