حکایت محرومیت بیش از 400 خانواده فلسطینی از تشییع پیکرهای شهدایشان + ویدئو

سه شنبه 7 شهريور 1402 - 21:13

ساکنان برخی شهرهای فلسطینی و خانواده‌های شهدا در روز ملی تحویل گرفتن اجساد شهدا در اعتراض به بازداشت  اجساد شهدای خود از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی ، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند زیرا اشغالگران همچنان پیکرهای 400 شهید را درسردخانه های خود نگهداری می‌کنند.

العالمفلسطین

جمع کثیری از فلسطینی ها به مقر صلیب سرخ جهانی، آمده اند تا شکایت خود را از موضوعی که یکی از پیچیده ترین مسائل تاریخ بشر است، یعنی موضوع اجساد نگهداری شده شهدای خود در سردخانه های رژیم اشغالگر را مطرح کنند زیرا این رژیم افراد را به شهادت می رساند و برای شکنجه خانواده ها، اجساد آنان را توقیف می کند.

در روز ملی بازپس گیری اجساد شهدای فلسطینی که در سردخانه های رژیم اشغالگر اسرائیل نگهداری می شوند، تحولاتی مهم در سراسر کرانه باختری رخ داد که مهمترین آن در شهر البیره اشغالی و مقابل صلیب سرخ بین المللی بود.

بر اساس اعلام کمیته مردمی بازپس گرفتن اجساد شهدای فلسطینی، امروزه ۱۴۲ شهید وجود دارد ، علیرغم اینکه پیکرهای 26 شهید در سال جاری تحویل خانواده های فلسطینی داده شده ، همچنین ۲۵۶ شهید هم درگورهای ناشناس و 75 مفقود هم بر اساس آماراهای فراخوان ملی وجود دارد که در پرونده های رژیم اشغالگر اسرائیل اثری از آ‌ن ها نیست.

فراخوان مردمی بازگرداندن اجساد شهدا تاکید کرد : در میان اجساد بازداشت شده 11 اسیر فلسطینی بوده اند که بر اثر شکنجه و بدرفتاری زندانبانان اسرائیلی جان خود را از دست داده اند، 14 کودک زیر هجده سال هم در سردخانه های این رژیم و ۵ زن هم در گورهای ناشناس نگهداری می شوند.

پربیننده ترین خبرها