درد و رنج خانواده های شهدای فلسطینی که نتوانستند با فرزندان خود وداع کنند + ویدئو

سه شنبه 7 شهريور 1402 - 22:37

تیم شبکه العالم به همراه اعضای خانواده شهید اشرف السعدی به قبرستان شهدای جنین رفته تا درد و رنج خانواده های شهدا را به تصویر بکشد، به ویژه خانواده هایی که به دلیل ادامه بازداشت اجساد شهدایشان توسط مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل از تشییع فرزندانشان محروم شده بودند.

العالم - فلسطین

رژیم اشغالگر اجساد ۱۳۰ نفر از شهدای جنین را در سردخانه های خود توقیف کرده و به خانواده هایشان تحویل نمی دهد.

خانواده شهید اشرف السعدی با گام هایی سنگین به سمت قبرستان شهدا در اردوگاه جنین حرکت می کردند و این رفتن با هدف سلام و احوالپرسی با اشرف که چند ماه پیش به شهادت رسید، نیست ، بلکه برای ملاقات با اشرفی است که شانزده سال پیش درگذشت و خوشبختانه جسدش به خاک سپرده شد. این در حالیست که جسد برادر زاده‌اش در سردخانه های رژیم اشغالگر مانده است.

هلال السعدی عموی شهید اشرف السعدی گفت : ما این جوان شهید را به نام عموی شهیدش که یکی از قهرمانان نبرد اردوگاه جنین بود ، نامگذاری کردیم و خواهان بازگرداندن اجساد شهدا هستیم .

مادر شهید اشرف السعدی نیز گفت: امیدوارم خداوند او را به ما بدهد تا در اینجا دفنش کنیم و در قبرستان اردوگاه جنین برایش فاتحه بخوانیم.

بازداشت اجساد شهدا یکی از حکایت های بی عدالتی در تاریخ معاصر بشر است که اشغالگران اسرائیلی علیه مردم فلسطین روا داشته اند.

اجساد بیش از 130 شهید اهل جنین از جمله دو کودک که در سال جاری توسط نیروهای اسرائیلی شهید شدند ، هنوز در اختیار اشغالگران است.

یوسف صبح که مادرش دو سال هر دری را برای دست یافتن به جسد فرزندش زده می‌گوید که همچنان به درخواستش ادامه می دهد تا پیکرش بازگردانده شود.

رجا حنثاوی مادر شهید یوسف صبح، گفت: «ما هر دوره از این پویش را برگزار می کنیم تا این پیام را به اشغالگران برسانیم که ما فرزندانمان را می خواهیم و خواهان حق خود و فرزندانمان هستیم که آنها را با عزت دفن کنیم. ما خواهان دفن آبرومندانه فرزندانمان هستیم زیرا این حق طبیعی آنهاست که دفن شوند و در یخچال نباشند

خانواده های شهدا با همین درد و رنج یکدیگر را ملاقات می کنند و دفن فرزندانشان درحالی به آرزوی آن ها تبدیل شده است که هیچ انسانی روی زمین آرزوی خاکسپاری فرزندش را ندارد.

پربیننده ترین خبرها