قدردانی هنیه از مواضع لیبی در قبال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر

قدردانی هنیه از مواضع لیبی در قبال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر
جمعه 10 شهريور 1402 - 00:34

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تماس تلفنی با محمد المنفی رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی تحولات مربوط به مساله فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

العالم-فلسطین

اسماعیل هنیه در تماس امروز خود با این مقام لیبیایی قدردانی جنبش حماس، ملت فلسطین و نیروهای مقاومت از این کشور را اعلام نموده و موضع لیبی در خصوص مقابله با تلاش اشغالگران صهیونیست برای عادی سازی روابط با کشور لیبی را مورد تمجید قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه افزود: ملت فلسطین این موضع گیری را اقدامی افتخار آمیز و عزتمندانه تلقی کرده به ویژه آنکه موضع مردمی و رسمی کشور لیبی در سایه تغییرات منفی به وجود آمده در برخی پایتخت‌های عربی در خصوص عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست مانند گذشته ادامه داشته و با این مساله مخالفت می‌نمایند.

افشای دیدار الی کوهن و نجلا المنقوش وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و لیبی در ایتالیا، باعث اعتراضات گسترده در لیبی شده است؛ به طوری که یکشنبه شب برخی از مناطق این کشور شاهد تظاهرات بود.

ملت لیبی یکشنبه شب پس از بیانیه وزارت خارجه رژیم اشغاگر مبنی بر دیدار کوهن و المنقوش در ایتالیا، تظاهرات کرده و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

«نجلاء المنقوش» وزیر خارجه لیبی در پی دیدار مخفیانه با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ایتالیا، به دستور نخست‌وزیر این کشور از این سمت برکنار شد.

پربیننده ترین خبرها