جلسه امنیتی نتانیاهو در وزارت جنگ

جلسه امنیتی نتانیاهو در وزارت جنگ
جمعه 10 شهريور 1402 - 16:51

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در پی افزایش سلسله اقدامات مقاومت و بالا رفتن انتقادات شهرک‌نشینان صهیونیست، «بنیامین نتانیاهو» جلسه‌ای با حضور مقامات نظامی رژیم در وزارت جنگ برگزار کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته پنجشنبه، ۳۱آگوست جلسه‌ای در «الکریاه»، ساختمان وزارت جنگ تل‌آویو با حضور روسای دستگاه‌های امنیتی برگزار کرد.

پایگاه اینترنتی شبکه «آی۲۴» در این باره نوشت: با توجه به انبوه عملیات‌ها در ۲۴ ساعت گذشته و انتقادات عمومی از این حملات، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پنجشنبه شب (شب گذشته) تشکیل جلسه داد؛ این گفت‌وگوی ویژه در الکریاه با حضور روسای سرویس‌های امنیتی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه برگزار شد.

براساس گزارش آی۲۴، در این نشست چند موضوع مورد بحث قرار گرفته که مهم‌ترین آن‌ها عملیات‌های فلسطینی در کرانه باختری و ارتباط آن‌ها با تنش در شمال این کشور و همچنین موضوع ادامه هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین بوده‌اند؛ با این حال، مشخص نیست که آیا تصمیمات مشخصی در این خصوص اتخاذ خواهد شد یا خیر.

در ادامه این گزارش آمده است: مسئولان نهادهای امنیتی بر این باورند که اسرائیل باید به سیاست خود مبنی بر تمایز بین «تروریست‌ها» و غیرنظامیان ادامه دهد و از مجازات دسته جمعی خودداری کند. بر اساس یک برآورد، دوره تعطیلات یهودیان [ماه سپتامبر] ممکن است پر از تنش‌های امنیتی باشد؛ در همین حال، اخیراً روزانه حداقل ۲۰۰ هشدار درباره «حمله یا عملیات در اسرائیل» دریافت شده است.

گالانت، وزیر جنگ نیز وضعیت را با رئیس ستاد ارتش، رئیس شاباک و افسران ارشد ارتش رژیم ارزیابی و اذعان کرد: «غیرنظامیان و سربازان ارتش اسرائیل که از شهرک‌ها محافظت می‌کنند مورد حمله تروریستی قرار می‌گیرند. هر کسی که قصد آسیب رساندن به امنیت شهروندان اسرائیل را داشته باشد، به حسابش می‌رسیم؛ ما می‌دانیم که چگونه از شهروندان خود محافظت کنیم و قطعاً پیروز خواهیم شد».

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» اخیراً در گزارشی درباره عملیات‌های فلسطینی نوشته بود: سال ۲۰۲۳ به سخت‌ترین سال پس از انتفاضه دوم تبدیل شده است. از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ اسرائیلی در عملیات‌های مختلف فلسطینی‌ها کشته شده‌اند. همچنین به طور میانگین روزانه ۲۰۰ هشدار امنیتی برای شهرک‌نشینان صادر می‌شود که موجب شده است در سطح وسیعی زندگی آن‌ها مختل شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها