جزئیات درگیری ارتش سوریه با تروریست‌های النصره در لاذقیه

جزئیات درگیری ارتش سوریه با تروریست‌های النصره در لاذقیه
يکشنبه 12 شهريور 1402 - 12:08

در جریان درگیری نظامیان ارتش سوریه با تروریست‌های النصره در شمال غرب سوریه که تلاش داشتند به خط دفاعی نیروهای سوری نفوذ کنند، ۵ تروریست کشته شدند و ۱۴ سرباز سوری جان باختند.

العالم - سوریه

«وادیم کولت» معاون مرکز روسی آشتی طرفهای متخاصم در سوریه اعلام کرد که ۱۴ سرباز ارتش سوریه هنگام دفع حمله گروه تروریستی «جبهه النصره» در استان لاذقیه و همچنین کشته شدن پنج تروریست خبر داد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، کولیت افزود: «در منطقه "تجمع بیت سمیره" در استان لاذقیه، گروهی از شبه‌نظامیان جبهه النصره با پشتیبانی یگان‌های خمپاره‌ای و توپخانه تلاش کردند به خط دفاعی مقدم نیروهای دولتی سوریه نفوذ کنند. اما این حمله دفع شود و مواضع دولت سوریه حفظ شد اما در جریان این درگیری، ۱۴ سرباز سوری جان خود را از دست دادند و پنج تروریست نیز کشته شدند.

به گفته کولیت، طی روز گذشته در منطقه کاهش تنش در ادلب، شبه نظامیان جبهه النصره در دو نوبت به مواضع نیروهای دولتی سوریه شلیک کردند.

این در حالی است که در حومه شمالی لاذقیه ، گروه‌های تروریستی که بیشتر آن‌ها زیر پرچم جبهه النصره هستند، هنوز حضور دارند و به صورت مستمر به مناطق زندگی غیرنظامیان حمله می‌کنند که منجر به کشته و زخمی شدن ساکنان و وارد آمدن خسارات مادی به اموال عمومی و خصوصی مردم می‌شود.

گروه «جبهه النصره» بر اساس رای دادگاه عالی روسیه صادر شده در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۴، به عنوان یک سازمان «تروریستی» طبقه بندی و فعالیت آن در روسیه ممنوع شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها