گزارش العالم از موکب ناشنوایان برای خدمت به زائران اربعین درعراق+ ویدیو

يکشنبه 12 شهريور 1402 - 21:53

موکب ناشنوایان کربلای معلی در عراق تاسیس شد، خادمان ناشنوا و عاشق امام حسین (ع) خود را برای خدمت رسانی به زائران آماده کردند.

العالم - عراق

فؤاد فاضل گزارشگر شبکه خبری العالم اظهار داشت: خادمان این موکب بدون رد و بدل کردن هیچ کلمه و صدایی کار می کنند و نیازهای بازدیدکنندگانی را که به موکب آنها می رسند، برآورده می کنند. ناشنوایان از تمام استان های عراق گرد هم آمده اند تا در ارائه خدمات به زوّار اربعین در کربلای معلی مشارکت کنند.

یکی از اعضای خادم در این موکب با کمک یک مترجم به شبکه العالم گفت که به زیارت امام حسین (ع) آمده است و همانند سایر برادران ناشنوا از تمامی استان ها در خدمت زائرین پیاده روی اربعین است.

یکی دیگر از خادمان ناشنوا گفت: 10 سال است که به زائرین امام حسین (ع) خدمت می کند.

موکب ناشنوایان تنها به ارائه خدمات به زائرین خلاصه نمی‌شود، بلکه فعالیت‌ این هیأت‌ حسینی، روضه خوانی و سخنرانی‌های مذهبی و آموزشی پیرامون انقلاب جاودانه امام حسینی (ع) را نیز شامل می شود.

باسم العطوانی، رییس انجمن ناشنوایان گفت: «تعداد زائرین ناشنوا از هزار نفر فراتر رفته است. امروز انجمن ناشنوایان بیش از 150 ناشنوا را پذیرا است این انجمن با راه اندازی موکب حسینی (ع) کلیه خدمات از جمله اسکان، اطعام و امکانات رفاهی را برای زوار ارائه می کند.»

در این فضای حسینی، در ایام اربعین، ناشنوایان نیز مجالی می‌یابند تا حضوری افتخارآمیزی را در مجالس عزاداری امام حسین (ع) ثبت کنند، زبان قلب آنان گویای عشق عمیق به ابوالاحرار است.

پربیننده ترین خبرها