چین استفاده از گوشی‌های آیفون را برای مقامات دولتی ممنوع کرد

چین استفاده از گوشی‌های آیفون را برای مقامات دولتی ممنوع کرد
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 07:55

انتشار این خبر موجب شد سهام شرکت اپل در پایان معاملات روز چهارشنبه ۳.۶ درصد سقوط کند.

العالم ـ آسیا
بنابر گزارش سی‌ان‌ان، روزنامه وال‌استریت ژورنال با نقل قول از افراد آگاه ناشناس گزارش داد که چین استفاده از تلفن‌های همراه آیفون را برای مقامات دولت مرکزی ممنوع کرده است.
پس از انتشار این خبر، سهام اپل در پایان معاملات روز چهارشنبه ۳.۶ درصد سقوط کرد و در نیویورک به ۱۸۲.۱ دلار رسید.
به نوشته وال‌استریت ژورنال، مدیران از طریق گروه‌های چت یا جلسات به کارمندان این ممنوعیت را اطلاع داده اند.
یک منبع که به طور منظم با آژانس‌های دولت مرکزی چین ارتباط دارد، به سی‌ان‌ان گفت که مقامات چینی از پیش از همه‌گیری کووید-۱۹، علیرغم عدم وجود سیاست رسمی، از قانون نانوشته اجتناب از گوشی‌های آیفون پیروی می‌کردند. این منبع به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود.
وی افزود مقامات دولت مرکزی چین اکنون تمایل دارند از تلفن‌های همراه هوشمند ساخته‌شده توسط شرکت‌های بزرگ چینی، به ویژه هواوی استفاده کنند.
در ژوئن ۲۰۲۲، ، سی‌ان‌ان گزارش داد برخی از وزارتخانه‌های چین به دلیل بیم از مسائل امنیتی، ورود خودروهای الکتریکی تِسلا را به اماکن دولتی ممنوع کرده اند.
تیم کوک، مدیر عامل اپل، در ماه مارس از چین دیدن کرد. چین بازار و مرکز تولیدی مهمی برای شرکت اپل است و حدود ۱۹ درصد از درآمد کلی آن را به خود اختصاص می‌دهد.
ممنوعیت کاربرد آیفون برای مقامات دولتی ممکن است به نوعی تلافی اقدامات مشابهی باشد که ایالات متحده علیه شرکت‌های فناوری چین انجام داده است و می‌تواند تأثیر شگرفی بر اپل و سایر برندهای بزرگ خارجی حاضر در چین داشته باشد.
شرکت‌های چینی هوآوی و زد تی‌ای مدت‌هاست با محدودیت‌های آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند و در نوامبر ۲۰۲۲، دولت بایدن تأیید خرید تجهیزات مخابراتی جدید از هر دو شرکت را ممنوع کرد زیرا به ادعای واشینگتن، آنها «تهدیدی غیرقابل قبولی» برای امنیت ملی ایالات متحده به شمار می‌روند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها