پوشش رسانه‌ای اربعین حسینی با مشارکت بیش از 2 هزار خبرنگار عراقی و خارجی

پوشش رسانه‌ای اربعین حسینی با مشارکت بیش از 2 هزار خبرنگار عراقی و خارجی
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 16:10

پوشش رسانه‌ای مراسم اربعین حسینی (ع) امسال، بزرگترین پوشش در تاریخ برگزاری این مراسم بوده است و بیش از دو هزار روزنامه نگار و خبرنگار برای پوشش خبری این مراسم مشارکت داشتند.

العالم - عراق

علی الموید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات عراق اعلام کرد که پوشش رسانه‌ای مراسم اربعین حسینی (ع) امسال، بزرگترین پوشش در تاریخ برگزاری این مراسم بوده است و بیش از دو هزار روزنامه نگار و خبرنگار برای پوشش خبری این مراسم مشارکت داشتند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، علی الموید با این خبر افرو: از نخست وزیر، عتبات الحسینیه و العباسیه، دولت محلی (استانداری) و همه نهاد‌ها و دستگاه‌های پشتیبانی که مشارکت بیش از دو هزار و ۲۸۶ خبرنگار را برای پوشش رسانه‌ای مراسم اربعین تسهیل کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
علی الموید در بیانیه‌ای تاکید کرد که در پوشش رسانه‌ای امسال مراسم اربعین حسینی، دست کم ۹۳۸ روزنامه نگار خارجی وابسته به بیش از ۴۴ کشور و نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ روزنامه نگار عراقی تنها در شهر کربلای معلی مشارکت داشتند.
وی در این بیانیه خاطر نشان کرد که افزایش پوشش رسانه‌ای متاثر از تلاش و اهتمام فزاینده دولت و تسهیلات فوق العاده سازمان رسانه و ارتباطات به علاوه ناشی از پیشرفت حاصل از فناوری ارتباطات شامل فناوری‌های جدیدی است که برای نخستین بار در مراسم اربعین امسال مورد استفاده قرار قرار گرفتند.
الموید افزود: مراسم اربعین حسینی امسال در کربلای معلی توسط یک هزار و ۴۸۶ دوربین خبرنگاران، توسط ۷۲ شبکه خبری پخش زنده و بیش از ۲۰ شبکه پخش زنده از طریق اینترنت فیلم برداری و برای مخاطبان در عراق و سراسر جهان پخش شد.
وی تاکید کرد که نزدیک به ۷۷ هزار و ۱۵۷ دقیقه از جمله بیش از ۱۴ هزار دقیقه پخش زنده مراسم اربعین صورت گرفته است.
رئیس سازمان رسانه و ارتباطات عراق در ادامه گفت: ۹۲ شبکه ماهواره از جمله دست کم ۲۱ شبکه خارجی، ۵۷ رادیو و ده‌ها خبرگزاری به علاوه ۲۶ مرکز رسانه و ۱۰ استودیو، مراسم اربعین امسال را پوشش دادند و این مراسم را بخش کردند که در نوع خود کاری بی سابق و تاریخی تلقی می‌شود.

پربیننده ترین خبرها