بایکوت خبری پیاده روی اربعین از سوی رسانه های غربی و عربی؛ چرا؟!

بایکوت خبری پیاده روی اربعین از سوی رسانه های غربی و عربی؛ چرا؟!
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 18:50

رسانه‌های غربی و شماری از رسانه‌های عربی برای پوشش خبری مراسم‌های مذهبی مانند «كُمبه ميلا» هندوها که هر 12 سال یک بار در هند با حضور 20 میلیون هندو برگزار می شود، بر یکدیگر سبقت می‌گیرند اما نسبت به مراسم سالانه اربعین با حضور بیش از 22 میلیون زائر شیعه، سنی، مسیحی، ایزدی و ... سکوت می‌کنند.

العالم - تحلیل روز

میلیون‌ها مسلمان برای شرکت در مراسم اربعین از صدها کیلومتر دورتر به سمت کربلا روانه می‌شوند تا صحنه‌ای بی‌نظیر را در دنیا به تصویر بکشند.

سخاوت و نوع دوستی مردم عراق، تصاویر زیبایی فراتر از تصورات بشری خلق کرده است و زائران در این راهپیمایی میلیونی یک دینار در مقابل غذا، نوشیدنی، جای خواب و سایر خدمات دریافتی خرج نمی‌کند و هزاران موکب در هر دو سمت مسیر منتهی به کربلا به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

قابل توجه است که شمار زیادی از این موکب‌ها توسط اهل سنت، مسیحیان و سایر مذاهب و اقوام برپا شده است که ثابت می‌کند امام حسین (ع) متعلق به یک مذهب و قومیت نیست بلکه الگویی برای آزادگان جهان است که یکه و تنها در برابر ظلم و فساد ایستاد، از این رو سزاوار این است.

حضور آزادگان جهان در مراسم اربعین، هر سال مورد بی توجهی رسانه‌های غربی و شماری از رسانه‌های عربی قرار می‌گیرد و این رسانه‌ها یا چشمان خود را در مقابل این حضور حماسی می‌بندند یا در صورت پرداختن با تحریف بسیار آن را واقعه کوچک یا مسئله‌ای فرقه‌ای نشان می‌دهند.

این رفتارها را تنها با عنوان انحطاط رسانه‌ای می توان توصیف کرد که بدترین نوع سانسور خبری است و رسانه‌های مذکور به اشتباه می‌پندارند چنین رویداد عظیمی را با چنین کارهای غیر حرفه ای و غیراخلاقی، از صفحه روزگار محو کنند یا بدست فراموشی می‌سپارند اما همانند تکفیری‌ها و بقایای بعثی‌ها سخت در اشتباه هستند چرا که تاریخ گواهی داد قیام کربلا را نمی توان از اذهان مردم جهان پاک کرد و بهترین شاهد این است که زمان سقوط صدام در سال 2003 تعداد زائران اربعین حدود 3 میلیون نفر بود و امسال تعداد زائران به بیش از 22 میلیون نفر افزایش یافته است.

یک ناظر بی طرف و حتی بدون دانش سیاسی، نیک می‌داند که رسانه‌های وابسته غربی و عربی به بهانه آزادی عقیده و پوشش رسانه‌ای بی‌طرف، کوچکترین اقدام آشوبگران، برگزارکنندگان مهمانی‌های همجنس‌گرایان، انحرافات اخلاقی و حتی انسان های سگ نما را به تصویر کشیده و ساعت‌ها راجع به آن برنامه پخش می کنند.

این رسانه ها همواره هر حادثه منفی را در بوق و کرنا می کنند، حتی اگر این حادثه به خودی خود در عراق کوچک باشد، آن را به یک موضوع مهم و جنجالی تبدیل می کنند و طبق برنامه‌های خود پیوسته تلاش می کنند که حاکمیت، ثبات و توسعه عراق و حتی جهان اسلام را هدف قرار دهد؛ بنابراین پر واضح است که از روی عمد و کاملا آگاهانه مراسم اربعین را نادیده می‌گیرند تا به خیال خود به ملت عراق، اسلام و تشیع ضربه بزنند چراکه چنین مذهب قدرتمندی نمی گذارد زورگویان در دنیا هر کار دلشان خواست، انجام دهند.

این رسانه‌ها، اربعین را منبع قدرت فوق‌العاده‌ای می‌دانند که به مسلمانان و همه دوستداران اهل بیت و حتی همه آزادگان جهان توانمندی و نیروی معنوی بی‌نظیری می‌دهد که از آن برای مقابله با مشکلات، خنثی کردن نقشه های دشمنان، مصونیت بخشیدن به خانواده ها از انحرافات و تشویق جوانان به پایبندی به دین، ارزش ها و اخلاق متعالی اسلامی و انسانی، کمک گیرند و همگان می دانند غرب مدتهاست علیه چنین ارزش هایی، اعلام جنگ شدید کرده است.

پربیننده ترین خبرها