گزارش العالم: 3 نفر در درگیری های اردوگاه عین الحلوه کشته و 14 نفر زخمی شدند

شنبه 18 شهريور 1402 - 18:36

خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان گزارش داد که بر اثر درگیری در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در لبنان تاکنون سه نفر کشته شده اند. که دو نفر فلسطینی و یک نفر لبنانی است.

العالم – لبنان

حسین عزالدین خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان خاطرنشان کرد، در درگیری های اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در لبنان تاکنون سه نفر کشته شده اند که دو نفر فلسطینی و یک نفر لبنانی است.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، 14 نفر نیز در این درگیری ها مجروح شده اند که از این تعداد 10 نفر در جریان درگیری در داخل اردوگاه و 4 نفر خارج از اردوگاه دچار جراحت شده اند. در میان مجروحان 3 نفر لبنانی و یک نفر از کارگران مصری و بقیه فلسطینی هستند.

در این درگیری که میان جنبش فتح و گروههای تندروی مسلح ادامه دارد، دو طرف از راکت، تیربار و خمپاره استفاده می کنند.

در این میان ارتش لبنان به منظور ایجاد امنیت نیروهایش را در اطراف اردوگاه مستقر کرده است.

اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان، پنجشنبه‌شب، بار دیگر شاهد درگیری میان عناصر مسلح با نیروهای جنبش فلسطینی فتح بود؛ جنبشی که کنترل این اردوگاه را برعهده دارد.

پس از حدود یک ماه آرامش در این اردوگاه، بار دیگر صدای رگبار تیر و انفجار بمب‌های دست‌ساز و شلیک آر.پی.جی ساکنان را به وحشت انداخت. درگیری میان گروه‌های مسلح با نیروهای جنبش فتح بود؛ گروه‌هایی که خود را اسلامگرا می‌نامند و تلاش داشتند کنترل اردوگاه را به دست بگیرند.

اردوگاه عین الحلوه بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان به شمار می‌رود که در سال ۱۹۴۸ تأسیس شده است. طبق آمار رسمی سازمان ملل این اردوگاه حدود ۵۰ هزار فلسطینی را در خود جای داده است. در برخی آمار غیررسمی نیز اشاره شده که ۷۰ هزار نفر در این اردوگاه سکونت دارند.

پربیننده ترین خبرها