گزارش العالم: مدارس فلسطین فرهنگ مقاومت را به دانش آموزان می آموزند

يکشنبه 19 شهريور 1402 - 22:36

با آغاز سال تحصیلی در نوار غزه، مدارس این منطقه شاهد فعالیت‌های فرهنگی با هدف تحکیم مفهوم مقاومت در نزد دانش‌آموزان فلسطینی به منظور تربیت نسلی است که برای مقابله با اشغالگران صهیونیست در خدمت فلسطین باشد.

العالم – فلسطین

مرح التلولی دانش آموز فلسطینی به خبرنگار شبکه خبری العالم درغزه گفت: این جمله که "بزرگترها می میرند و بچه ها فراموش می کنند" اشتباه است، زیرا مسئله فلسطین از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و بزرگ ترها همیشه به ما یادآوری می کنند که چه بر سر آنها آمده است به همین دلیل ما آوارگی، کشتار و تبعید را فراموش نخواهیم کرد.

رزق ابو ورده دیگر دانش آموز فلسطینی در غزه خاطرنشان کرد: من کشورم را دوست دارم سرزمینی که توسط صهیونیستهایی اشغال شده است که جوانان و کودکان بی گناه آن را به قتل می رسانند.

یکی دیگر از دانش آموزان غزه به نام حماده البری گفت: دوست دارم پزشک و مبارز شوم و از قدس دفاع کنم تا آزاد شود.

این همان آگاهی و هوشیاری است که رژیم صهیونیستی از آن می ترسد چرا که در ذهن دانش آموزان ریشه می دواند و بر مقاومت با سلاح و قلم در برابر دشمن استوار است.

محمد الهندی مدیر مدرسه نیز در این باره خاطرنشان کرد: در سایه حمله فزاینده رژیم اسرائیل علیه دانش آموز فلسطینی که هدفش فراموشی این سرزمین از سوی فلسطینیان است، وزارت آموزش و پرورش فلسطین در تلاش برای تقویت ارزشهای مقاومت مانند آزادی قدس و بازگشت به اقصی در میان دانش آموزان فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها