ایستادگی زنان فلسطینی در برابر محاصره به سبک جدید

يکشنبه 12 شهريور 1402 - 14:30

زنان غزه در برابر محاصره و اشغالگر قد علم کرده و در راستای تقویت هویت و میراث ملی فلسطین، لباس هایی را طراحی و ثابت کردند که خلاقیت و نوآوری، مستلزم میراثی تاریخی است که می توان آرمان اصلی خود را در آن گنجاند.

العالم - فلسطین اشغالی

بازارهای غزه صحنه طراحی و تولید لباس‌هایی است که همه موانع تحریم و محاصره را درنوردیده و هویت فلسطینی را با طرح های جدید و امروزی در هم تنیده و آثار و هنرهایی را خلق کرده و زینت بخش زنان فلسطینی شده است.

طراحی لباس در غزه، داستان خلاقیتی بی حد و مرز است؛ طراحان و فروشندگان این لباس‌های اصیل امید به ورود به بازارهای جهانی را دارند.

"آیه عید"، دختر فلسطینی است که به رغم شرایط تحریم و محاصره، با طراحی لباس، به صاحب اولین آکادمی اموزش هنر طراحی در غزه تبدیل شده است.

آیه عید به شبکه خبری العالم گفت: "رؤیای من این بود که به این جایگاه برسم. من برای رسیدن به این رؤیا شرایط سختی را پشت سر گذاشتم و به رغم محاصره و تحریم و اقتصاد بیمار غزه، همه چالش ها را پشت سر خواهم گذاشت. ما با اینکه خیلی مظلوم هستیم اما کادر حرفه ای بسیار ماهری داریم."

طراحان لباس در غزه، روزنه های جدیدی را در دیوار محاصره ایجاد کرده و سعی می کنند به رغم تفنگ های اسرائیلی، هویت و فرهنگ اصلی خود را به جهانیان معرفی کنند.

پربیننده ترین خبرها