«پوتین» با «کیم جونگ‌اون» دیدار کرد+فیلم

«پوتین» با «کیم جونگ‌اون» دیدار کرد+فیلم
چهارشنبه 22 شهريور 1402 - 08:52

رسانه‌های روسی اعلام کردند که رئیس‌جمهور این کشور لحظاتی پیش با رهبر کره شمالی دیدار کرد.

العالم - اروپا

به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های روسی با انتشار تصاویری اعلام کردند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور لحظاتی پیش با کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در پایگاه فضایی واستوچنی در شرق روسیه دیدار کرده است.

به نوشته خبرنگار اسپوتنیک، کیم جونگ اون از پوتین به خاطر دعوت از وی برای سفر به روسیه «علی‌رغم مشغله کاری» تشکر و قدردانی کرد.

رییس جمهور روسیه نیز ضمن خوش آمدگویی به رهبر کره شمالی، از دیدن وی «ابراز خوشحالی» کرد.

کیم

رهبر کره شمالی که به دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه از روز یکشنبه با قطار سفر خود را به روسیه آغاز کرد، دیروز بعدازظهر وارد منطقه «پریمورسکی» (Primorsky) واقع در شرق روسیه شد و مورد استقبال مقامات روسی قرار گرفت. ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، وزیر منابع طبیعی روسیه را هنگام خروج رهبر کره شمالی از قطارش به منظور استقبال نشان می‌دهد.

دیدار رسمی کیم جونگ اون و پوتین قرار است برگزار شود و گفته می‌شود که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار حضور خواهد داشت.

بنابر گزارش رسانه‌های روسی هیئتی بلندپایه متشکل از مقامات دولتی، مسئولان حزب کارگر و فرماندهان نظامی ارتش کره شمالی، کیم جونگ‌اون را در سفر به روسیه همراهی می‌کنند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از نزدیک سفر کیم جونگ اون را زیر نظر خواهد داشت و بسته به نتایج آن، ممکن است تحریم‌های جدیدی اعمال شود. این دومین سفر کیم جونگ‌اون به روسیه و دیدار وی با پوتین است. نخستین دیدار کیم جونگ‌اون و پوتین سال ۲۰۱۹ در شهر ولادی‌وستوک روسیه بود.

یک مقام ارشد کاخ سفید که نامش اعلام نشده است، مدعی شد که سفر رهبر کره شمالی به روسیه به منظور تامین تسلیحات برای مسکو است.

ولادیمیر پوتین روز شنبه در پیام تبریک خود به کیم جونگ اون به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز تاسیس جمهوری خلق کره تأکید کرد توسعه روابط دوجانبه روسیه و کره شمالی در همه جهات و در راستای تضمین امنیت و ثبات شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها