کره جنوبی: وجوه بلوکه شده ایران با موفقیت به یک کشور ثالث منتقل شد

کره جنوبی: وجوه بلوکه شده ایران با موفقیت به یک کشور ثالث منتقل شد
سه شنبه 28 شهريور 1402 - 08:37

سئول از دولت‌های قطر و سوئیس به دلیل «نقش سازنده‌ای که در حل و فصل این مسئله ایفا کردند»، قدردانی کرد.

العالم - ایران

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، کره جنوبی روز سه‌شنبه تایید کرد وجوه بلوکه شده ایران در این کشور «با موفقیت» به یک کشور ثالث منتقل شده است. این اتفاق پس از آزادی پنج زندانی آمریکایی در ایران و پرواز هواپیمای حامل آنها به دوحه رخ داد.

رویترز پیش‌تر به نقل از یک منبع مطلع نوشته بود در پی انتقال شش میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی به بانک‌های قطری، هواپیمایی که قطر به ایران فرستاده بود توانست پنج شهروند آمریکایی و دو نفر از بستگانشان را از تهران خارج کند.

وزارت خارجه کره جنوبی در اطلاعیه خود گفت: «وجوه نقد ایران که به دلیل تحریم‌ها در کره جنوبی بلوکه شده بود با همکاری نزدیک کشورهای درگیر در این رخداد با موفقیت به یک کشور ثالث منتقل شد.»

این وزارتخانه تاکید کرد پولی که به قطر منتقل شده است، صرف خرید غذا، دارو و دیگر اقلام بشردوستانه خواهد شد.

وزارت خارجه کره جنوبی در پایان ضمن تشکر از دولت‌های قطر و سوئیس به دلیل «نقش سازنده‌ای که در حل و فصل این مسئله ایفا کردند»، گفت: «دولت ما انتظار دارد در پی انتقال وجوه بلوکه شده، روابط دوجانبه گسترش پیدا یابد.»

قطر در مذاکرات غیرمستقیم ایران و ایالات متحده بر سر تبادل زندانیان نقش میانجی داشت و سوئیس نیز که حافظ منافع ایالات متحده در تهران محسوب می‌شود به انتقال وجوه بلوکه شده از کره جنوبی به قطر کمک کرد.

پربیننده ترین خبرها