آمادگی مجارستان برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با ایران

جمعه 31 شهريور 1402 - 20:22

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محل اقامت خود با پیتر سیارتو وزیر خارجه و تجارت مجارستان دیدار و گفتگو کرد.

العالم - ایران

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار خرسندی از این دیدار، از هماهنگی‌های جاری برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک اظهار خرسندی کرد و آن گام مهمی برای تقویت همکاری‌های سازنده دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجاری توصیف نمود.

وی افزود: لازم است نقشه راه دو کشور برای آینده روابط را نهایی کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ما ارزیابی مثبتی از همکاری‌های شرکت‌های ایرانی و مجارستانی بویژه در زمینه انرژی داریم، گفت با توجه به ظرفیت های موجود، می توانیم همکاری های قویتری داشته باشیم و اجلاس آتی کمیسیون مشترک را فرصت مناسبی برای این هدف دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان سلام دکتر رئیسی به همتای خود را از طریق وزیر خارجه مجارستان ابلاغ کرد. همچنین از مواضع مستقل مجارستان در قضایای بین‌المللی تمجید و از مواضع صریح و روشن مجارستان در محکومیت قرآن سوزی تشکر نمود.

دکتر امیرعبداللهیان ضمن اعلام مخالفت کشورمان با جنگ در اوکراین، مواضع اصولی کشورمان در این زمینه را تشریح کرد.

پیتر سیارتو وزیر خارجه و تجارت مجارستان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی و اظهار خرسندی نسبت به پیشرفت همکاری‌های دو کشور در زمینه های مختلف گفت، ما آماده برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و امضای اسناد مورد توافق برای تسهیل همکاری های دوجانبه هستیم.

وی آمادگی خود را جهت استقبال از امیرعبداللهیان در بوداپست اعلام کرد. همچنین پیشرفت در روابط ایران و عربستان را خوشحال‌کننده دانست و از تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا اظهار خرسندی کرد.

پربیننده ترین خبرها