فرمانده ارتش سودان می‌گوید طرفدار حل و فصل جنگ در قالب مذاکره است

فرمانده ارتش سودان می‌گوید طرفدار حل و فصل جنگ در قالب مذاکره است
شنبه 1 مهر 1402 - 08:42

ادعاهای پیشین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع مبنی بر اینکه خواهان صلح و آماده آتش‌بس هستند، نتوانسته است خونریزی‌ها را در این کشور متوقف کند.

العالم _ سودان

به نقل از رویترز، فرمانده ارتش سودان گفت در سفر منطقه‌ای اخیر خود به دنبال دریافت حمایت نظامی نبوده و ترجیح او راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به درگیری‌هایی است که هزاران کشته به همراه داشته و میلیون‌ها غیرنظامی را آواره کرده است.
ژنرال عبدالفتاح البرهان همچنین در مصاحبه با رویترز گفت از کشورهای همسایه خواسته است اعزام مزدوران را برای حمایت از نیروهای شبه نظامی واکنش سریع متوقف کنند.
جنگ بین ارتش و نیروهای واکنش سریع اواسط ماه آوریل بر سر برنامه‌های انتقال سیاسی و ادغام نیروهای واکنش سریع در ارتش، چهار سال پس از سرنگونی عمر البشیر، دیکتاتور این کشور در یک خیزش مردمی، آغاز شد.
برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: «هر جنگی یا از طریق مذاکره یا از طریق زور، به صلح ختم می شود. ما در این دو مسیر پیش می‌رویم و مسیر مطلوب ما، مسیر مذاکرات است.»
برهان افزود معتقد است مذاکراتِ متوقف شده با راهبری عربستان سعودی و ایالات متحده در جده، بار دیگر می‌تواند از سر گرفته شود.
وی پس از حضور در سودان در ماه‌های اول جنگ، در هفته‌های اخیر سفرهای خارجی خود را آغاز کرده است.

برهان گفت که هدفش جستجو برای یافتن راه حل بوده است، نه دریافت حمایت نظامی، اگرچه از کشورهای دیگر خواسته است از ارسال تسلیحات برای نیروهای واکنش سریع جلوگیری کنند.
فرمانده ارتش سودان افزود: «ما از همسایگان خود خواستیم کمک کنند بر مرزها نظارت داشته باشیم تا جریان حرکت مزدوران را متوقف کنیم.»
این در حالی است که محمد حمدان دقلو، فرمانده شبه نظامیان واکنش سریع، در یک سخنرانی ویدئویی که روز پنجشنبه همزمان با سخنرانی برهان در مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شد، گفت برای آتش‌بس و گفت‌وگوهای سیاسی آماده است.
ادعاهای پیشین هر دو طرف مبنی بر اینکه خواهان صلح و آماده آتش‌بس هستند، نتوانسته است خونریزی‌ها را در سودان متوقف کند.
شاهدان می‌گویند بمباران‌های ارتش تلفات غیرنظامیان را به همراه داشته است و شبه نظامیان واکنش سریع نیز مسئول غارت گسترده، خشونت جنسی و همچنین مشارکت در حملات هدفمند قومی در دارفور هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها