بزرگترین پارک فناوری منطقه در ایران

يکشنبه 2 مهر 1402 - 13:28

جمهوری اسلامی ایران پس از تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای، اینک در حال ایجاد بزرگترین پارک فناوری در منطقه است.

العالم - ایران

«هبه یوسف» خبرنگار العالم گزارش داد جشنواره پارک فناوری پردیس و بیست و یکمین نشست سالانه با حضور مدیران ارشد شرکت ها و نمایندگان برخی از ارگان های دولتی و صنعتی مرتبط با فعالیت های این مجموعه، در تهران برگزار شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، مدیر اجرایی و معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس‌جمهور به خبرنگار العالم گفت: تقریباً هشت هزار نفر از ماهرترین و کارآمدترین متخصصان در این حوزه کار می کنند و بر همین اساس در سال گذشته حدود چهل هزار میلیارد تومان به دست آوردیم. شایان ذکر است که جمهوری اسلامی ایران قویاً از این پروژه برای دستیابی به خودکفایی داخلی و رسیدن به مرحله بهتری از شکوفایی در همه سطوح حمایت می کند.

فرناز میرزازاده مدیر تولید وندا فارمد گفت: شرکت ما در ساخت انواع داروها علاوه بر مکمل های غذایی حاوی ویتامین های لیپوزومی تخصص دارد و فناوری مورد استفاده ما نادر است و در بهترین شرکت های بین المللی استفاده می شود.

رونمایی از آخرین دستاوردهای فناوری شرکت های عضو، یکی از برنامه های اصلی این رویداد است که به افزایش فرصت های تعامل بین شرکت های داخلی و خارجی کمک می کند.

فاطمه آزادی نیا، مدیر تولید فرایان‌روش گفت: دلیل انتخاب ما برای شرکت در این جشنواره استفاده از فناوری به نام CCG است که در ساخت دارو، غذا، آرایش و حتی روغن، گاز و صنایع شیمیایی استفاده می‌شود.»

صالح رمضانی، رئیس هیئت مدیره شرکت فرایان‌روش گفت: فناوری CCG به کاهش هزینه‌های صنعت کمک می‌کند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن کاربرد در ساخت مواد اولیه دارویی است که به دستیابی بهتر به نتایج و کاهش واردات مواد کمک می‌کند.»

پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک فناوری منطقه غرب آسیا و یکی از سازمان های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می شود.

پربیننده ترین خبرها