ماکرون: نمی‌توانیم تمام بدبختی‌های دنیا را جذب کنیم!

ماکرون: نمی‌توانیم تمام بدبختی‌های دنیا را جذب کنیم!
چهارشنبه 5 مهر 1402 - 00:11

رئیس جمهور فرانسه اخیرا در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به موج مهاجرت پناهجویان از شمال آفریقا به اروپا گفت که نمی‌توانیم تمام بدبختی‌های دنیا را جذب کنیم.

العالم - اروپا

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اخیرا در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به موج مهاجرت پناهجویان از شمال آفریقا به اروپا گفت که نمی‌توانیم تمام بدبختی‌های دنیا را جذب کنیم.

این سخنان وی، موجی از انتقادها را از رئیس جمهور فرانسه در فضای مجازی به همراه داشته است. بسیاری از مهاجرانی که اکثرا از شمال آفریقا رهسپار اروپا می‌شوند با هدف دستیابی به زندگی بهتر به این کشورها مهاجرت می‌کنند.

سخنان جنجالی ماکرون درباره مهاجران تنها دو روز پس از دیدار وی با پاپ بوده است. پاپ در این دیدار از رئیس جمهور فرانسه خواسته بود که از پناهجویان حمایت کند.

از سوی دیگر یک مقام آلمانی روز سه‌شنبه به نشریه پالتیکو گفت که «نانسی فائیزر» وزیر کشور آلمان اعلام خواهد کرد که این کشور به طور موقت در مرز با لهستان و جمهوری چک، نقاط ایست و بازرسی قرار خواهد داد. این اقدام آلمان در راستای جلوگیری از هجوم پناهجویان به این کشور انجام می‌شود.

مقام‌های آلمانی تحت فشار شدیدی برای مقابله با موج ورود مهاجران به این کشور قرار دارند. بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از مهاجران از مرزهای لهستان و جمهوری چک عبور کرده و در راه آلمان هستند.

تنها در هشت ماه نخست سال 2023، حدود 204 هزار نفر در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند که 77 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین سوئیس روز دوشنبه با امتناع از پذیرش مهاجران از جزیره «لامپدوزا» در ایتالیا اعلام کرد که محدودیت‌ها در طول مرزهایش با ایتالیا را تشدید خواهد بخشید.

حضور هزاران مهاجر از سواحل شمال آفریقا به ایتالیا بحرانی را در این کشور ایجاد کرده و موجب اختلاف ایتالیا با اتحادیه اروپا شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها