خالد خلیفه، نویسنده مشهور سوری در ۵۹ سالگی درگذشت

خالد خلیفه، نویسنده مشهور سوری در ۵۹ سالگی درگذشت
يکشنبه 9 مهر 1402 - 13:29

علت مرگ این نویسنده شناخته‌شده حمله قلبی عنوان شده است.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، خالد خلیفه، نویسنده، شاعر و فیلم‌نامه‌نویس کهنه‌کار سوری در ۵۹ سالگی در خانه‌اش در دمشق بر اثر ایست قلبی درگذشت. این خبر از سوی یکی از دوستان نزدیک وی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

خلیفه که اهل مریمین در شمال‌غربی استان حلب است، به دلیل نگارش رمان‌ها، فیلمنامه‌های تلویزیونی و ستون‌های روزنامه‌هایش مورد تجلیل قرار گرفت و با دریافت چندین جایزه ادبی برتر در جهان عرب تجلیل شد.

یاروب علیسا، روزنامه نگار، که در آخرین روزهای زندگی او در کنار این نویسنده حضور داشت، گفت وی روز شنبه «تنها در خانه‌اش در دمشق درگذشت». او افزود: «بارها با وی تماس گرفتیم و جواب نداد. وقتی به خانه‌اش رفتیم، متوجه شدیم او روی مبل افتاده است.»

پزشکان بیمارستان عباسیین دمشق علت مرگ او را سکته قلبی اعلام کردند.

خلیفه شش رمان منتشر کرده است. یکی از مهمترین آنها رمان «ستایش نفرت» است که در سال ۲۰۰۸ به فهرست نهایی جایزه بین‌المللی داستان عربی در امارات راه یافت. رمان «بدون چاقو در آشپزخانه‌های این شهر» نیز سال ۲۰۱۳ میلادی مفتخر به دریافت جایزه نجیب محفوظ از دانشگاه آمریکایی قاهره شد. «رنگین‌کمان،» «زندگینامه خاندان الجلالی» «آرامش نسبی» و «سایه زن» از جمله سریال‌هایی است که وی داستان، فیلم‌نامه و دیالوگ آنها را نوشته است.

پربیننده ترین خبرها