برپایی نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های روستایی و عشایری در تهران+ فیلم

پنج‌شنبه 13 مهر 1402 - 15:16

نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های روستایی و عشایری با هدف معرفی منابع اقتصادی و صنعتی موجود در روستاها به عنوان منابع درآمد برای ساکنان روستاها و حمایت از روستاییان سراسر کشور در تهران در حال برگزاری است.

العالم - ایران

نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های روستایی و عشایری به منظور تقويت روحيه خودباوري و ارتقای جایگاه جامعه روستایی و عشایری با نمایش توانمندیها و شناسایی ظرفیتها و مزیتهای روستاها و مناطق عشایری با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، معرفی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مطرح، بازرگانان وکارآفرینان موفق روستایی و عشایری و ايجاد ارتباط دو سويه شهر نشينان و روستائيان و عشاير جهت كاهش هزينه های تولید و مصرف، بازارسازی مستقیم از طریق برقراري ارتباط تجاري فی فامبین عوامل جهت تکمیل زنجیره ارزش و تشویق و ترغیب به توسعه اشتغال و افزایش سرمایه گذاری در روستاها و مناطق عشایری و بهره گیری از توانمندیهای علمی به منظور مولدسازی ظرفیتها و مزیتهای روستایی و عشایری و آشنا نمودن عامه مردم نسبت به جاذبه هاي فرهنگی و میراث ناملموس روستایی و عشایری و کمک به آبادانی و پیشرفت کشور با رویکرد مشارکت عموم مردم و مردمی سازی اقتصاد در تهران در حال برگزاری است.

یکی از شرکت کنندگان از اردبیل به نام غفار ملکی به شبکه العالم گفت: ما از اردبیل به این جا آمدیم تا در این نمایشگاه شرکت کنیم و شهر خودمان را با همه ظرفیت ها و امکانات و آداب و رسومش معرفی کنیم و از دولت می خواهیم از روستاها و تولیداتش در جهت کمک به رشد کشور حمایت کند.

در این نمایشگاه تولیدکنندگان روستایی و عشایری در قالب حدود 1200 غرفه از سی استان، انواع تولیدات و محصولات استان خود را به نمایش گذاشتند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنا کردن مردم با جاذبه های فرهنگی و میراث ناملموس روستایی و عشایری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست.

پربیننده ترین خبرها