گزارش العالم؛

مشارکت ده‌ها هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجد الاقصی به رغم محدودیت‌های رژیم صهیونیستی

جمعه 14 مهر 1402 - 22:16

وزیر جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از ارزیابی وضعیت وخیم امنیتی ناشی از عملیات مقاومت، دستور بستن گذرگاه‌های کرانه باختری با نوار غزه و اعمال محدودیت‌ها در قدس اشغالی را صادر کرد، با این حال ده‌ها هزار فلسطینی در پاسخ به ندای مراجع دینی و برای اقامه نماز جمعه رهسپار مسجد الاقصی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

خضر شاهین خیرنگار العالم در قدس اشغالی گزارش داد که تدابیر شدید امنیتی در کرانه باختری از جمله قدس شریف تصمیمی از سوی وزیر جنگ ارتش اشغالگر به دلیل تشدید عملیات مقاومت فلسطین علیه نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان بود که با حمایت و پشتیبانی نظامیان صهونیستی بارها به مسجد الاقصی یورش می برند و به این مسجد شریف بی‌حرمتی می کنند و دست به اقدامات تجاوزکارانه در سرتاسر فلسطینی می زنند.

دکتر امین ابوغزاله یکی از مدافعان مسجد الاقصی به خبرنگار العالم گفت: با وجود محدودیت‌ها و نیز فشارهای رژیم صهیونیستی، تعداد زیادی از نمازگزاران در مسجد الاقصی نماز می خوانند.

ده‌ها هزار فلسطینی علی‌رغم محدودیت‌ها، ندای مراجع دینی در قدس اشغالی را اجابت کردند و در واکنش به اقدامات تجاوزکارانه شهرک نشینان و رژیم صهیونسیتی در مصادره کردن بخشهایی از الاقصی به نفع معبد ادعایی خود، خود را به مسجد الاقصی رسانده و نمازجمعه را در آنجا اقامه کردند.

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی به خبرنگار العالم گفت: ما این دعوت را تا زمانی که مسجد الاقصی در خطر است، ادامه می دهیم ؛ مسجد الاقصی اینک با خطرات متعدد ناشی از اقدامات تجاوزکانه رژیم صهیونیستی به بهانه اعیادیهودی مواجه است.

به بهانه آنچه که «عید عرش» نامیده می شود، مسجد الاقصی شاهد افزایش تصاعدی هجوم شهرک نشینان صهیونیست با زور اسلحه نظامیان اشغالگر است. رژیم صهیونیستی همچنین از ورود معتکفان فلسطینی و نمازگزاران به مسجد الاقصی جلوگیری می کند.

نمازگزاران فلسطینی توانستند گذرگاه های اصلی، ایست های بازرسی متعدد صهیونیست ها را در اطراف بخش قدیمی شهر، عبور کنند و هزاران نفر از آنها برای محافظت از مسجد الاقصی به این مکان مقدس رسیدند. آنها با این اقدام خود، پیام روشنی باری اشغالگران ارسال کردند که این مکان خط قرمز است.

پربیننده ترین خبرها