واکنش نخست وزیر عراق به حمله تروریستی در سوریه

واکنش نخست وزیر عراق به حمله تروریستی در سوریه
شنبه 15 مهر 1402 - 00:46

نخست وزیر عراق در پیام تسلیتی به رئیس جمهور سوریه به خاطر حملات تروریستی به حمص، گفت که بغداد در جریان مبارزه با تروریسم، از دمشق حمایت می‌کند.

العالم - عراق

محمد السودانی نخست وزیر عراق شامگاه جمعه، به حمله تروریستی اخیر به دانشکده نظامی حمص در سوریه واکنش نشان داد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، السودانی امروز پیام تسلیتی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه فرستاد و شهادت دانشجویان دانشکده نظامی در جریان این حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

نخست وزیر عراق ضمن ابراز همدردی ملت و دولت این کشور با ملت سوریه، گفت که بغداد در مقابله با تروریسم و گروههای افراطی و جنایتکار، در کنار ملت و دولت سوریه خواهد بود.

وزارت خارجه الجزایر نیز پیش از این، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور، حمله تروریستی روز پنجشنبه به دانشکده نظامی شهر حمص در کشور برادر سوریه را به‌شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «بدین وسیله، الجزایر در چنین شرایط دردناکی به خانواده‌های قربانیان و مجروحان تسلیت می‌گوید و با آن‌ها ابراز همدردی می‌کند».

الجزایر همچنین بار دیگر بر همبستگی کامل این کشور با دولت سوریه تاکید کرد و گفت که الجزایر همچنان اعتقاد دارد مردم عزیز سوریه با اتحاد قادر خواهند بود با چالش‌های ناشی از آفت تروریسم مقابله کنند.

تلویزیون رسمی سوریه، روز پنجشنبه (۵اکتبر)، از حمله پهپادی به مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص خبر داد و گفت که این حمله تلفاتی زیادی بر جای گذاشته است.

وزارت بهداشت سوریه صبح جمعه، اعلام کرد که تعداد شهدای حمله تروریستی حمص به ۸۹ شهید از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک افزایش یافته و تعداد مجروحان هم به ۲۷۷ نفر رسیده است.

دولت دمشق همچنین در بیانیه‌ای از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا حمله گروه‌های تروریستی به دانشکده نظامی این کشور در حمص را محکوم کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها