گزارش العالم از سخت‌ترین لحظه‌ها و دردناک‌ترین صحنه‌ها در غزه

سه شنبه 25 مهر 1402 - 00:41

خبرنگار شبکه العالم در نوار غزه، گزارش داد که به دلیل تعداد زیاد مجروحان و شهدا، کمبود شدید تجهیزات پزشکی، دارو و حتی تعداد پزشک، غزه سخت‌ترین روزهای خود از زمان شروع نبرد را می گذراند.

العالم - فلسطین اشغالی

اسراء البحیصی، خبرنگار شبکه العالم در نوار غزه، گزارش داد که تا این لحظه شاهد صحنه‌های بسیار دلخراشی بودیم و با توجه به افزایش تعداد شهدا در ساعات آینده بحران شدیدتر خواهد شد. تا این لحظه تعداد 2780 شهید (در زمان انتشار خبر) اعلام شده است که نیمی از این شهدا کودک هستند و 10 هزار نفر نیز مجروح شده اند و آنچه که ظالمانه است این است که 1100 نفر مفقود گزارش شده که بسیاری از آنها کودک هستند و خانواده هایشان از آنها هیچ اطلاعی ندارند.

وی افزود: از شهادت هزاران نفر ظرف تنها چند روز صحبت می کنیم، بیمارستان های ظرفیت پذیرش این تعداد را ندارند و با کمبود کادر پزشکی، دارو و تجهیزات روبرو هستند.

به علت ویرانی های ناشی از بمباران ممکن است در خانه ای بیش از 50 نفر زندگی کنند آن هم در شرایطی که 4 روز است که آب و برق ندارند.

خبرنگار العالم ادامه داد: هر روز برای ما مانند یک قرن است، هر دقیقه غزه حاوی یک داستان تلخ و دردآور است، آنچه که من را بیش از همه آزار می دهد صحنه هایی است که فرزندان، والدین خود یا والدین، فرزندان خود را از دست می دهند. مشاهده بچه چسبیده به جسد پدر که نمی خواهد او را دفن کنند، بس دردناک است. اینجا کودکی پنج ساله دستان مادر شهیدش را در دست می گیرد در حالی که اصلا معنی از دست دادن را درک نمی کند.

وی افزود: اینجا یک نفر در میان آوار، پدرش را زنده پیدا کرد در حالی که مادرش مرده بود و شخص دیگری که خانه اش هدف قرار گرفته و همه خانواده اش به شهادت رسیدند، دست مادرش را که از آوار بیرون مانده بود، مدام می بوسید و به او دلداری می داد تا این که پس از چند ساعت توانستند مادرش را از زیر آوار بیرون بیاورند.

البحیصی در پایان گفت: عمق فاجعه به حدی است که نمی توان آن را توصیف کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها