آیا اسرائیل حمله زمینی به غزه را متوقف می‌کند؟

آیا اسرائیل حمله زمینی به غزه را متوقف می‌کند؟
يکشنبه 7 آبان 1402 - 19:18

با آنکه مقامات ارشد اسرائیلی بارها بر انجام حمله زمینی به غزه تاکید کرده‌اند، برخی مسئولان آمریکایی فاش کردند که این رژیم تصمیم گرفته است که حمله زمینی به نوار غزه را متوقف کند.

العالم - فلسطین

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد که اسرائیل تصمیم گرفت در راستای عمل به پیشنهاد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، حمله زمینی به نوار غزه را متوقف و آن را با انجام عملیات نفوذ زمینی محدود جایگزین کند.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود نوشت: طرح حمله زمینی اسرائیل نگرانی مسئولان واشنگتن را برانگیخت زیرا اهداف نظامی این طرح قابل اجرا نبود. آنها همچنین در قبال آمادگی ارتش اسرائیلی برای انجام حمله زمینی نگران بودند.

به گفته نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اسرائیلی ها پس از تلاش های آستین و دیگر مقامات، طرح خود را بهبود بخشیده و آن را اصلاح کردند.

آستین طی گفتگو با یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، بر اهمیت انجام یک مطالعه دقیق درباره چگونگی انجام حمله زمینی توسط نیروهای اسرائیلی تاکید کرد با توجه به آنکه حماس شبکه گسترده و پیچیده ای از تونل ها در اختیار دارد.

این روزنامه خاطرنشان کرد موضوع مذاکره بر سر «گروگان‌ها» یکی از عوامل اصلی است که اسرائیل را به تجدیدنظر درباره حمله واداشته است و این علاوه بر اختلاف نظر سران سیاسی و نظامی اسرائیل درباره نحوه و زمان انجام حمله زمینی بود.

پربیننده ترین خبرها