تأکید امیرعبداللهیان بر برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی درباره اوضاع غزه

تأکید امیرعبداللهیان بر برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی درباره اوضاع غزه
چهارشنبه 10 آبان 1402 - 20:56

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ترکیه‌ای در آنکارا ضمن تأکید بر برگزاری فوری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی برای پایان بخشیدن به جنایات صهیونیست‌ها، از سکوت و بی عملی جامعه جهانی در قبال این جنایات انتقاد کرد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه در آنکارا حضور دارد، امروز (چهارشنبه) دهم آبان ماه با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. تحولات فلسطین مهمترین موضوع مورد مشورت و تبادل نظر بین دو وزیر خارجه و هیأت همراه بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تشکر از موضع قوی اخیر رئیس جمهور ترکیه و و نیز حمایت قوی و پرشور مردم این کشور از مردم مظلوم فلسطین و اعلام مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار اقدامات عاجل و مؤثر کشورهای اسلامی برای پایان دادن به جنایات جنگی و عملیات نسل کشی رژیم نژادپرست صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.

وزیر امور خارجه تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم اما مقاوم و صبور غزه و محاصره تمام عیار این منطقه و استفاده از انواع سلاح‌های ممنوعه علیه شهروندان غزه را جنایات جنگی توصیف کرد و گفت: سکوت و بی عملی جامعه جهانی در مقابل این همه جنایت مستمر و غیرقابل تصور جایز نیست.

امیرعبداللهیان تلاش مشترک ایران و ترکیه به همراه سایر کشورهای اسلامی برای پایان بخشیدن به این حملات و پایان محاصره و ارسال سریع کمک‌های انساندوستانه به غزه را فوری‌ترین اولویت خواند و بر اهمیت برگزاری فوری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی به این منظور تأکید کرد.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه‌ها و پیشنهادات کشورش، حملات جاری و محاصره علیه مردم غزه را نقص آشکار حقوق بشر خواند و افزود: ترکیه نمی‌تواند در برابر این جنایات سکوت کند.

وی گفت: ترکیه بر ضرورت آتش بس و پایان دادن هرچه سریعتر به این تراژدی انسانی تأکید دارد.

در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه در حوزه دوجانبه و منطقه‌ای نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها