عمان قاطعانه خواستار محاکمه "اسرائيل" شد

عمان قاطعانه خواستار محاکمه
جمعه 12 آبان 1402 - 10:14

بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان از جامعه بین الملل خواست هر چه سریع تر تحقیقات مستقلی را درباره تجاوزات رژیم صهیوینستی و محاکمه این رژیم به دلیل حملات تعمدی به مردم عادی در غزه و تأسیسات غیر نظامی و محروم کردن شهروندان این منطقه از نیازهای اولیه انسانی و مجازات جمعی آنها آغاز کند.

العالم - عمان

وزیر خارجه عمان در اظهاراتی شدید اللحن به خبرگزاری عمان گفت: سلطان نشین عمان به راه حل های سیاسی مبتنی بر گفتگو و حاکمیت قوانین بین الملل معتقد است و مداخله جامعه بین الملل برای توقف حمله رژیم صهیونیستی به غزه و جلوگیری از اقدام این رژیم به نقض قوانین بین الملل و کشتار غیر نظامیان و تخریب تأسیسات و ساختمان های غیر نظامی را ضروری می داند.

وی تصریح کرد: ما خشونت را راه حل نمی دانیم و آن را به شدت محکوم می کنیم چون قربانیان آن، اغلب کودکان و غیرنظامیان هستند. با نگاهی به تجربه های تاریخی در می‌یابیم که مسأله فلسطین و جنگ بین اعراب و اسرائیل هیچگاه راه حل نظامی نداشته است. درست است که در حال حاضر برخی جنبش ها و گروه های مقاومت در برابر اشغالگران، ایستاده اند؛ این یک حق طبیعی است، اما اگر به دنبال راه حل نهایی و عادلانه باشیم، این راه حل، قطعا نظامی نیست. به عبارت دیگر تنها راه حل دائمی و امکان پذیر، راه حل سیاسی و گفتگو و پایبندی دو طرف به صلح است. سلطان نشین عمان همیشه بر راه حل های سیاسی بر مبنای گفتگو و احترام به حاکمیت قوانین بین الملل تأکید کرده است.

وزیر امور خارجه عمان تصریح کرد: باید با حملات نظامی غیرانسانی و مداوم اسرائیل به غزه مقابله و از این حملات جلوگیری کرد و برای این کار باید با تکیه بر ارزشها و اخلاق انسانی، در برابر ویرانگری و حمله به کودکان و غیر نظامیان بایستیم و با تمسک به زبان عقل و قدرت منطق، به فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی برای مقابله با تجاوزات ظالمانه اسرائیل ادامه دهیم.

پربیننده ترین خبرها