پیشنهاد بایدن برای کمک‌ ۱۴ میلیارد دلاری به تل‌آویو

پیشنهاد بایدن برای کمک‌ ۱۴ میلیارد دلاری به تل‌آویو
سه شنبه 16 آبان 1402 - 14:48

پیشنهاد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای بسته کمک‌های ۱۴ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، روز سه شنبه (امروز) توسط وبگاه شبکه آمریکایی «بلومبرگ» رسانه‌ای شد.

العالم - آمریکا

در شرایطی که تدارک واشنگتن برای دادن بمب‌های هوشمند به تل‌آویو خبرساز شده، یک رسانه آمریکایی گزارش داد که بایدن ارائه بسته کمک‌های ۱۴ میلیارد دلاری به این رژیم را پیشنهاد داده است.

وبگاه شبکه آمریکایی «بلومبرگ» روز سه شنبه (امروز) در خبری به نقل از منابع آگاه گزارش داد که درخواست کمک ۱۴ میلیارد دلاری دولت بایدن برای اسرائیل، به طور قابل توجهی دفاع موشکی آن را توسعه می‌دهد؛ پیشنهادی که شامل لانچرهای (پرتابگرهای) جدید گنبد آهنین است که معادل بیش از دو برابر میزان کنونی و تقریبا دو برابر میزان هزینه‌های ایالات متحده برای این سامانه است.

به گزارش بلومبرگ، بسته کمکی ۱۴ میلیارد دلاری جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به اسرائیل شامل بودجه برای 100 پرتابگر گنبد آهنین جدید است.

مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده خبر دادند که این بسته همچنین شامل بودجه برای حدود ۱۴۰۰۰ رهگیر می‌شود که به رژیم صهیونیستی این امکان را می‌دهد که تقریبا ۲۵ سامانه جدید گنبد آهنین را در سراسر فلسطین اشغالی کار بگذارد.

گزارش بلومبرگ در شرایطی منتشر شد که روز سه شنبه (امروز) روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد که دولت بایدن درصدد ارسال بمب‌های هوشمند ۳۲۰ میلیون دلاری به فلسطین اشغالی است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منبع مطلع خبر داد، دولت جو بایدن در تاریخ ۳۱ اکتبر (نهم آبان) به صورت کتبی و رسمی به رهبران کنگره آمریکا این موضوع را اطلاع داد.

انتشار گزارش بلومبرگ با واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی مواجه شد و روزنامه «جروزالم پست» چاپ فلسطین اشغالی در این باره نوشت: «گزارش بلومبرگ در حالی منتشر شده که اسرائیل با سلسله حملات راکتی سنگین از سوی نوار غزه و لبنان در حال مواجهه است و حماس و حزب الله مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است».

این رسانه صهیونیست افزود: «اسرائیل همچنین با حملات سوریه و شورشیان حوثی در یمن مواجه شد که طبق گزارش‌ها، در خارج از جو زمین رهگیری شد».

پربیننده ترین خبرها