سانسور خشم جهانی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غرب

سانسور خشم جهانی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غرب
چهارشنبه 17 آبان 1402 - 12:10

طغیان خشم مردم جهان در واکنش به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، مقام‌های ارشد اروپایی و پادوهای رسانه‌ای آن‌ها را شوکه کرد، بنابراین مجبور شدند برای گسترده‌تر نشدن ابعاد رسوایی سیاست سانسور و فریب افکار عمومی را در پیش بگیرند.

العالم - اروپا

رسانه های آمریکایی و اروپایی در واکنش به تظاهرات جهانی علیه جنایت های اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که پایتخت ها و شهرهای مختلف شاهد آن هستند، سیاست سانسور و فریب افکار عمومی را در پیش گرفتند.

شدت گرفتن جنگ و نسل کشی در غزه که به وسیله تل آویو علیه غیرنظامیان فلسطینی به راه افتاده، خشم مردم سراسر جهان را برانگیخته است و میلیون ها نفر به خیابان ها آمدند تا خشم و نفرت خود را نسبت به جنایت های اسرائیل ابراز کنند. در این جنایت ها هزاران نفر که بیشترشان کودک هستند قربانی شدند و در بمباران ها و حملات هوایی محله های مسکونی هدف قرار می گیرند.

رسانه های غربی و دولت ها چگونه می توانند بر جنایت های به این بزرگی و نقض شدید حقوق بشر سرپوش بگذارند؟ چگونه می توانیم در هم کوبیده شدن ساختمان ها را به وسیله بمباران وحشیانه ببینیم و سکوت کنیم؟


این جنایت ها علاوه بر محاصره ای است که اسرائیل با قطع آب، برق، گاز و محروم کردن فلسطینیان از خدمات درمانی به آنها تحمیل کرده است. درواقع، اسرائیل با شدت دادن به جنایت هایش به دنبال فراری دادن فلسطینیان و تغییر بافت جمعیتی نوار غزه است.

تظاهرات اخیر بیانگر مخالفت عمده مردم جهان با جنایت های جنگی اسرائیل است که با حمایت و مشارکت کامل قدرت های امپریالیستی غربی انجام می شود. این تظاهرات همچنین نشان دهنده مخالفت توده های مردمی با سیاست های حاکمان کشورهاست که خستگی ناپذیر از رژیم نژادپرست و سرکش تل آویو برای تداوم نسل کشی حدود 2 میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه حمایت می کنند.

رسانه های غربی و دولت ها چگونه می توانند بر جنایت های به این بزرگی و نقض شدید حقوق بشر سرپوش بگذارند؟ چگونه می توانیم در هم کوبیده شدن ساختمان ها را به وسیله بمباران وحشیانه ببینیم و سکوت کنیم؟ چگونه می توان نابودی بیمارستان ها و محله هایی که در یک چشم بر هم زدن به ویرانه ای تبدیل می شوند، ندید؟ چگونه می توان جنازه های کودکانی که صورت زیبا و معصومشان با خون شسته می شود، فریادهای زیر آوار و دیگر جنایت های اسرائیل را دید، شنید و دم برنیاورد؟

این جنایت ها با تبلیغات جهت دار رسانه های غربی که مدت هاست در فلسطین انجام می شود و می توان گفت شریک کامل جنایت های اسرائیل هستند، پاک نمی شود. این جنایت های وحشیانه تأثیر عمیقی بر دل و جان بیشتر مردم جهان گذاشته و باعث بی اعتباری دروغ پراکنی های رسانه های غربی شده است.

اخیرا نیم میلیون نفر در تظاهراتی در لندن شرکت؛ ده ها و صدها هزار نفر در شهرهای دیگر اروپا و بیشتر کشورهای عربی و اسلامی تظاهرات کردند. در ایالات متحده ده ها هزار نفر در شهرهای نیویورک، واشنگتن، دیترویت، شیکاگو، سانفرانسیسکو و لس آنجلس راهپیمایی کردند و تظاهرات مشابهی در صدها شهر بزرگ و کوچک دیگر برگزار شد.


یکی از مهم ترین ویژگی این اعتراضات، مشارکت هزاران یهودی به ویژه نسل جوان بود. این موضوع به طور گسترده در تحصن اعتراضی جمعه شب در ایستگاه گرند سنترال منهتن مشاهده شد که یهودیان شعار سر دادند «به نام ما جنایت نکنید».


طغیان خشم مردم جهان در واکنش به جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، مقام های ارشد اروپایی و پادوهای رسانه ای آن ها را شوکه کرد، بنابراین مجبور شدند برای گسترده تر نشدن ابعاد رسوایی سیاست سانسور و فریب افکار عمومی را در پیش بگیرند.

رسانه‌های آمریکایی و اروپایی در مقابل سیل پوشش‌ رسانه های مخالف جنگ که صفحات روزنامه ها و ساعت‌های بی‌پایانی را در تلویزیون به خود اختصاص می‌دهد، سیاست سانسور را بر اعتراضات جهانی برگزیده‌اند و گزارش‌های خود را به تعداد انگشت شماری تظاهرات در مخالفت با جنایت های غزه تقلیل داده اند. آنها هیچ اشاره ای به میلیون ها نفر معترضی نمی کنند که علنی مخالف جنگ غزه هستند.

این نوع روایت جهت دار در حالی است که پوشش مداومی نسبت به حمله حماس به اسرائیل که هفتم این ماه آغاز شد، دادند و در تدارک حمله زمینی اسرائیل هستند و به انعکاس بازدید رهبران ارشد غربی ازجمله جو بایدن، ریشی سوناک، اولاف شولتز، امانوئل مکرون و ... به تل آویو پرداختند؛ کسانی که به اسرائیل رفتند تا همبستگی خود را با نتانیاهو و اسرائیل اعلام کنند.

رسانه‌های آمریکایی و اروپایی در مقابل سیل پوشش‌ رسانه های مخالف جنگ که صفحات روزنامه ها و ساعت‌های بی‌پایانی را در تلویزیون به خود اختصاص می‌دهد، سیاست سانسور را بر اعتراضات جهانی برگزیده‌اند


20 سال پیش میلیون ها نفر در سراسر جهان تظاهرات کردند تا به حمله ایالات متحده به عراق اعتراض کنند که به طور گسترده و به درستی جنایت جنگی وقیحانه تلقی می شد. دولت بوش از حملات 11 سپتامبر القاعده برای ارائه توجیه حملات طولانی مدت با هدف تصرف بغداد و غارت منابع عظیم نفتی این کشور سوءاستفاده کرد.

روزنامه ها و مؤسسات رسانه ای غربی جرئت نمی کنند به مخالفت فزاینده با نقشه های جنگی آمریکا و شرکای صهیونیستی اش بپردازند. این به آن دلیل نیست که موضع واشنگتن قوی تر است، بلکه کاملاً موضوع برعکس است و نشان می دهد بر این کشور ضعف و بحران شدیدی مستولی شده است.

این ضعف و بحران در جرم انگاری صریح اعتراضات علیه جنگ غزه نیز مشهود است. آنها معتقدند، سرکوب اخبار اعتراضات کافی نیست بله باید خود اعتراضات سرکوب شود. در اروپای غربی، پیش تر تلاش‌های گسترده‌ای برای محدود کردن شعارهای طرفداران فلسطین، ممنوعیت برافراشتن پرچم فلسطین یا حتی ممنوعیت کامل تظاهرات ضد اسرائیلی انجام شده بود.


اقدامات مشابهی در ایالات متحده در حال انجام است و پیش تر در قطعنامه سنای آمریکا به وسیله جاش هاولی، جمهوری خواه فاشیست تهیه، ارائه و تصویب شده بود. طبق این قطعنامه اعتراضات دانشجویان در دانشگاه هاروارد و بسیاری از مؤسسات آموزشی دیگر محکوم است و ادعا می کند آنها طرفدار حماس و تروریسم هستند. این قطعنامه هفته گذشته به اتفاق آرا تصویب شد و هیچ نماینده دموکرات و حتی سناتور برنی سندرز اعتراضی نداشتند.

بنابر گزارش راهبرد معاصر، با وجود سانسور شدید و دروغ‌ پراکنی رسانه های دولتی، نسل‌کشی غزه و انزجار جهانیان نسبت به آن واقعی است. این رسانه های امپریالیستی نیستند که واقعیت خلق می کنند، بلکه فقط می توانند آن را تحریف کنند یا بر آن سرپوش بگذارند. طبقه حاکم غرب نیز وحشت زده است، زیرا ماهیت این اعتراضات خودجوش نشان می دهد محصول خیزش مستقیم و اساسی توده های عظیمی است که نمی توانند کنترلش کنند.

آنها همچنین نمی توانند گزارش های واقعی رسانه های اجتماعی را محدود کنند، زیرا جریان ثابتی از عکس ها و گزارش های فوری از غزه در اختیار افکار عمومی جهان قرار می گیرد. آنها تنها می توانند دست به سانسور و تحریف واقعیت بزنند، اما در این کار نیز به طور مطلق موفق نیستند.

حمایت از فلسطینیان نشان می‌دهد روایت تبلیغاتی امپریالیست غرب چقدر شکننده و دروغ است. باید در سراسر جهان در برابر نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان بایستیم. توسعه این جنبش اعتراضی می تواند به جنگ امپریالیستی-صهیونیستی علیه کودکان فلسطین پایان دهد.

پربیننده ترین خبرها